De zorgvuldige selectie komt onder andere tot uiting in de herkomst van de noten. Category Manager Adriaan Jeziorski van Natudis legt uit: "De categorie noten, zaden en zuidvruchten is eigenlijk, net als wijn, een verscategorie. Herkomst kan voor wezenlijke verschillen zorgen in kwaliteit en prijs. Bij het selecteren van het assortiment van Nice & Nuts hebben we primair gestuurd op goede kwaliteit voor een toegankelijke prijs. Zo hebben we specifiek gekozen voor amandelen en hazelnoten uit Italië. De amandelen komen uit Sicilië en staan bekend om de delicatere smaak ten opzichte van de meestal verkochte Spaanse of Californische amandelen. Ook de Italiaanse hazelnoten worden geroemd om hun smaak. Het merendeel van deze hazelnoten is bestemd voor verwerking tot hazelnoot(chocolade)pasta's en voor binnenlandse consumptie. Vaak worden in Nederland daarom Turkse hazelnoten gegeten. Wij zijn er trots op dat we in het assortiment van Nice & Nuts de delicate hazelnoten uit Italië hebben kunnen opnemen."
Groei in consumptie noten
Een ander specifiek kenmerk van Nice & Nuts zijn de grootverpakkingen van veelal 1 kilo. Hiermee sluit Natudis aan op de behoefte van consumenten om gezond te eten, met onder andere noten als vast onderdeel van het menu. Een kilozak noten is dan ook een welkome aanvulling op de plank van het keukenkastje. Adriaan: "Het Voedingscentrum en De Gezondheidsraad adviseren mensen om noten op te nemen in hun voedingspatroon. Veel mensen nemen dat over en 'dagelijks een handje noten' is al echt een begrip aan het worden. Daar spelen wij op in door onze noten per kilo aan te bieden en in transparante verpakking. Je ziet echt wat je koopt."Het assortiment bestaat uit 22 producten, verdeeld in vijf segmenten. Consumenten kunnen aan een specifieke kleur herkennen welk segment wat is. Zo zijn de rauwe gemengde noten te herkennen aan een geel label.
Klik hier voor meer informatie.