De afgelopen twee weken stond er een opvallend verschijnsel bij de Natuurwinkel in Almere. GreenSprout fieldmarketing en Yakso hadden er namelijk de Yakso TukTuk neergezet en er een in het oog springende display van gemaakt. Het idee was geboren op de Bio-beurs toen Casper Kromkamp van de Natuurwinkel Almere aan Yakso vroeg of hij de TukTuk in zijn winkel kon neerzetten.



"Toen Casper bij ons met dit idee kwam waren we meteen enthousiast. We zijn toen gaan nadenken over hoe we deze bijzondere actie vorm konden gaan geven en kwamen toen op het idee om de TukTuk te gaan rouleren onder verschillende natuurvoedingswinkels door heel Nederland", aldus Feijo Blesgraaf van GreenSprout.

Het doel van een dergelijke actie is om de consument te inspireren met Aziatische maaltijdsuggesties. Op de display stonden verschillende Yakso producten gepresenteerd, waaronder de nieuwe Indonesische Bumbu's, waarmee de klant een complete maaltijd kan bereiden. De gekozen plaats in de winkel was strategisch bij de ingang, op de AGF-afdeling. Hier worden namelijk de meeste maaltijden bedacht en de combinatie DKW/AGF werkt verkoopbevorderend. De actie werd verder nog extra ondersteund met een kookdemonstratie.

De komende weken staat de Yakso TukTuk bij de Ekoplaza in Alkmaar. Hierna worden de twee acties geƫvalueerd en bekeken of dit actiemechanisme geschikt is om vaker in te zetten.

Voor meer informatie:
www.greensprout.eu
www.fzorganicfood.com
www.natuurwinkel.nl