Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: Nieuwe oogst geeft biologische appelen meer kansen

Het wordt in de Amerikaanse staat Washington makkelijker voor retailers om de verkoop van biologische appelen te stimuleren, dankzij een grote toename in de productie. Volgend op een kort seizoen in 2015 biedt de nieuwe oogst van biologische appelen de supermarkten een historische mogelijkheid om de biologische verkopen te verhogen.

CMI Orchards, een van de grootste biologische appel- en peerproducenten in de staat Washington, rapporteert dat hun productie 60 procent groter is dan tijdens het vorige seizoen. Volgens Steve Lutz, vicepresident marketing van CMI, zorgt de flinke toename in productie van biologische appelen ervoor dat consumenten de producten met enorme snelheid afnemen.



"Het algehele volume biologische productie is met 60% toegenomen vanwege een grotere oogst en het feit dat er nieuwe boomgaarden gecertificeerd zijn", zegt Lutz. "Dit heeft de deur geopend voor de supermarkten om door middel van hele actieve marketingcampagnes de verkoop van biologische appelen en peren te stimuleren".

De vicepresident zegt dat een van de belangrijkste kansen voor supermarkten ligt in het verleiden van de consument tot het kopen van meer producten per bezoek en zo meer uit te geven. Daarbij moeten ze de traditionele appelkopers begeleiden bij de overgang naar biologische appelen. Landelijk gezien betaal je voor biologische appelen een gemiddelde prijs van $2,33 per pond versus $1,63 voor traditionele appelen. Dit is een toeslag van 70 dollarcent per pond voor biologisch.

Lutz gelooft dat een belangrijke factor voor het opbouwen van de biologische verkoop in supermarkten ligt in het geven van natuurlijke instappunten voor consumenten. "We weten van het succes van ons goed verkopende merk Daisy Girl Organics dat wanneer consumenten de stap van traditioneel naar biologisch maken, ze eerst zoeken naar de biologische versie van het appelras dat ze normaal kopen. Retailers kunnen de kans op biologische verkoop het beste beïnvloeden door allereerst verkoopcampagnes te wijden aan de wijdverbreide, populaire rassen, zoals Gala en Red Delicious".

"Landelijke gegevens laten zien dat de biologische Red Delicious de goedkoopste verkoopprijs heeft van alle grote biologische appelvariëteiten, zelfs lager dan de traditionele prijzen van veel speciale appelrassen", zegt Lutz. "Slimme retailers gebruiken de biologische Red Delicious en Gala-appels om lage instapprijzen te bieden aan potentiële biologische kopers. De toegevoegde waarde is dat de retailer zo de biologische verkopen kan opbouwen en tegelijkertijd een waardevolle boodschap aan de consument kan uitdragen".



Loren Fos, de account manager van CMI Orchards voor Daisy Girl Organics zegt dat de kleine zakken van 1 kilo een grote hit zijn onder de consumenten. Vanuit verpakkingsoogpunt is dit een trend die niet snel zal stoppen. "De kilozakken veranderen de marketing voor biologische appelen en peren compleet", zegt Foss. "Nationale gegevens laten zien dat ze het snelstgroeiende segment in de biologische appel- en peerindustrie zijn. Het is een hele goede manier om biologische producten te verkopen".

De account manager vertelt dat de Daisy Girl Organics-lijn nu 19 verschillende appel- en peervariëteiten omvat. Dit zorgt voor een belangrijke kans voor retailers om de biologische kilozakken volledig in hun assortiment op te nemen.

Foss zegt dat CMI dit jaar veel verwacht van Daisy Girl Organics. "Daisy Girl heeft de populaire kilozak voor de biologische Red Delicious, Gala, Honeycrisp, Fuji, KIKU, Kanzi en RosaLynn-appelen, evenals voor de Anjou, Bosc, Bartlett en Red Pears-peren", zegt hij. "Doordat CMI vol in de biologische productie is gesprongen, verwachten we recordverkopen voor onze retailklanten".

Voor meer informatie:

Katharine Grove 
Tel 1: +1 509-888-3427
Tel 2: +1 509-885-0444
Publicatiedatum: