Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe promotie voor biologische appelen

De appeloogst in de Amerikaanse staat Washington is bijna klaar, terwijl de appelpromotie geïntensiveerd wordt. Retailers zitten midden in de oktoberfestiviteiten van National Apple Month en bereiden zich voor op de appelpromotie voor de feestdagen. Stemilt Growers stimuleert retailers om tijdens de herfst en de winter hun biologische appelen te promoten met hun Artisan Organics-programma en zo hun marktaandeel te behouden. 



"De oogst van biologische appelen in Washington is dit jaar van een erg hoge kwaliteit, met mooi gekleurd fruit en iets grotere vruchten dan normaal, die ideaal zijn voor massapromotie", zegt marketingdirecteur Roger Pepperl van Stemilt. "Deze tijd van het jaar is historisch gezien de tijd waarin lokale appelen worden verkocht en biologische appelen op de achtergrond verdwijnen omdat ze niet in alle gebieden verkrijgbaar zijn. Maar we kunnen de snelgroeiende productie van biologische items nu niet meer negeren. Deze markt groeit snel, zeker in de productietak, en de herfst en winter zijn ideaal om biologische appelen te promoten met dezelfde energie en hetzelfde enthousiasme als bij normale appelen."

Volgens de cijfers van de Organic Trade Association en Nielsen Fresh Facts kopen meer dan de helft van de Amerikaanse huishoudens biologische producten. In 2016 nam de verkoop van biologische producten met 16,4 procent toe ten opzichte van 2015. De appeloogst van 2015-2016 was minder groot dan normaal, maar nam met 6,2 procent in verkopen toe ten opzichte van het jaar ervoor. Dit kwam neer op een aandeel van 10 procent van de totale appelverkoop en een aandeel van 7 procent van het totale verkochte volume. De snelstgroeiende biologische appelvariëteiten in het afgelopen seizoen waren Fuji, Honeycrisp, Gala en Pink Lady. Dit laat goed zien dat biologische kopers niet alleen meer willen betalen voor biologisch, maar ook nieuwe, smaakvolle variëteiten willen proberen.

Stemilt teelt al biologische appelen sinds 1989, lang voordat biologische producten populair werden. Het bedrijf teelt biologische appelen in de staat Washington, waar het dorre klimaat en lage neerslaggehalte schoner en mooier gekleurd biologisch fruit oplevert. Bijna 30 procent van de appeloogst van Stemilt wordt biologisch geteeld en gecertificeerd. Ze richten zich hierbij in de keus voor de geteelde variëteiten op de vraag die vanuit de consument komt, zoals Honeycrisp, Pinata, Pink Lady en meer.

Dit jaar is het Artisan Organics-programma uitgebreid met een nieuwe 2-kilozak met biologische Fresh Blenders-appels. Ook hebben ze hun volledige biologisch aanbod beschikbaar in de populaire fruitzakjes Lil Snappers voor kinderen.

 

"Fresh Blenders en Lil Snappers zijn erop gericht consumenten de appelen meteen na aankoop te laten eten. Hiervoor is gemakkelijke en snelle promotie nodig. Fresh Blenders voegt een waardevol aanbod toe aan de biologische categorie, zeker met een variëteit als de Red Delicious. Deze appel heeft een hoog gehalte aan antioxidanten en is de sappigste appel die er is. Lil Snappers worden verkocht in 1,5 kilozakken om de appelverkoop hoog te houden. Ze zijn alleen beschikbaar in smaken waar kinderen van houden. Dit houdt ouders tevreden, ook vanwege het gemak van het product", zegt Pepperl.

Om grote hoeveelheden biologische appelen te verkopen, raadt Stemilt aan om hun displays te gebruiken waar "There's An Apple For That" op staat. Het display trekt de aandacht naar de appelen en promoot de website appleforthat.stemilt.com. Hier kunnen consumenten terugzoeken welke appels ze het beste kunnen gebruiken om hun favoriete recepten mee klaar te maken.

"Het is een mooi programma om appelen, inclusief biologische, mee in het zonnetje te zetten nu we de feestdagen tegemoet gaan. Het is een leuke promotie die we online ook ondersteunen. Zo helpen we retailers om consumenten te inspireren en geven we ze nieuwe ideeën hoe ze de vele appelvariëteiten van vandaag de dag kunnen gebruiken", zegt Pepperl.

Voor meer informatie:
Brianna Shales
Communicatiemanager
Stemilt Growers
Tel: +1 509-662-9667 x1221
Publicatiedatum: