Toekomstbestendig ondernemen
In toenemende mate heeft de consument aandacht voor de wijze waarop bedrijven ondernemen en bekijkt deze steeds kritischer hoe ze produceren, zoals de herkomst van materialen, de sociale omstandigheden waarin medewerkers moeten werken en de milieu-impact. Transparantie door bedrijven wordt steeds meer een vereiste en slechts voor winst ondernemen wordt vaak niet langer door de consument geaccepteerd. Organisaties dienen hun intrinsieke motivatie om te bestaan te vinden, toe te passen en uit te dragen. Bedrijven als Patagonia, Tesla en Buurtzorg zijn de game changers, die laten zien dat je succesvol kunt zijn met ondernemen vanuit een sterke purpose.Purpose Day
Purpose gaat over wat je wilt veranderen in de wereld en hoe je hieraan bij kan dragen. Op Purpose Day wordt hierbij stilgestaan vanuit de overtuiging dat dit een essentieel startpunt is voor een toekomstbestendige en daarmee maatschappelijk relevante onderneming. Op deze dag worden bedrijven opgeroepen om binnen de organisatie hun purpose te bespreken en concrete doelen te formuleren hoe zij hieraan kunnen bijdragen.Purpose Day conferentie
Ter ere van de eerste Purpose Day wordt er ook een Purpose Day conferentie gehouden door De Droomfabriek bij de Impact Hub in Amsterdam. Tijdens deze bijeenkomst komt een gevarieerde groep van jonge pioniers en decisionmakers uit het bedrijfsleven bijeen om hun eigen purpose te ontdekken, deze scherp te stellen en te leren hoe zij hun purpose middels storytelling intern en naar de consument kunnen overdragen. Aanwezigen doen inspiratie op middels pakkende presentaties van impactvolle bedrijven die vanuit purpose werken, zoals ShareNL, Rituals en Moyee en krijgen toegang tot een netwerk van gedreven en succesvolle purpose-driven organisaties. De conferentie is een enerverende dag met inspirerende lezingen en intensieve workshops waar tools worden aangereikt om zingeving toe te passen binnen een zakelijke omgevingVoor meer informatie: www.purposeday.nl