In de Deense supermarktsector is een heuse strijd gaande om de bio-consument. Naast kortingen proberen de ketens nu ook om producenten aan zich te binden en op die manier de aanvoer te garanderen, dat schrijft de Copenhagen Post.
De ketens zoeken naar exclusieve relaties met leveranciers, zo sloot Coop overeenkomsten voor groenten, zuivel en vlees. Dansk Supermarked Group ging verbindingen aan met een meelproducent en in de vleessector en pluimveesector.
Volgens Jeppe Dahl Jeppesen, de inkoper van deze laatste supermarktgroep, verkopen met name groenten en fruit goed. "In deze categorie zijn de prijzen het snelst gedaald. onze verkopen zijn bijna 50 procent groter in de eerste zes maanden van dit jaar in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder."
Bron: Copenhagen Post
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Ik dacht eigenlijk dat dit in ons kleine land niet mogelijk was"
- Veiligheidswaarschuwing Pure Goat Company Volledige Zuigelingenvoeding 1, 800 gram
- Biologische melkprijs Eko-Holland stijgt met 2 euro
- Mimo: Biologische chocolate-chipkoekjes om af te bakken
- "Het beleid ter ondersteuning van de biologische landbouw in Frankrijk blijft ontoereikend"
Top 5 - afgelopen week
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Tweede Kamer: "Ondersteun biologische koplopers in stikstofaanpak"
- Fotoreportage: Jubileumjaar De Groene Passage feestelijk afgetrapt met Zomermarkt
- Anders Invest Food & Agri fonds participeert in Horizon Natuurvoeding
- De Speld steekt de draak met biologisch
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-01 Alnatura ontvangt New Work Award 2022 voor het concept 'collegiale samenwerking'
- 2022-07-01 Superunie met NielsenIQ aan de slag voor marktdata
- 2022-06-30 Servicesuper Plus troeft Dirk en Lidl af in Zomerrapport GfK
- 2022-06-28 Odin winkel aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam geopend
- 2022-06-28 Bee Eco opent in Beverwijk
- 2022-06-27 De Speld steekt de draak met biologisch
- 2022-06-27 Geslaagde zomermarkt natuurvoedingswinkel De Wiershoeck
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-06-20 Meer dan 60 procent van de consumenten winkelt het liefst in fysieke winkel
- 2022-06-20 Vlamingen kochten in 2021 vaker bio en gaven er 7% meer aan uit
- 2022-06-16 AH ziet geen heil in biologische winkels
- 2022-06-16 Drukbezochte openingsavond bij vernieuwde Ekoplaza Alkmaar
- 2022-06-15 Edeka versterkt de samenwerking met Naturland