Jeroen Mustert (GM Wessanen Benelux):

"Niets mis met iets goeds doen voor de wereld én geld verdienen"

Wessanen steunt de campagne AchterBio, een initiatief van Bionext. Jeroen Mustert (General Manager Wessanen Benelux) is trots dat Wessanen meedoet aan deze campagne. "Er is nog een wereld te winnen in het bewuster maken van de consument en om de markt voor biologische producten verder te laten groeien", zegt hij in een interview met Top of Minds.

Het doel van de campagne AchterBio is het biologische keurmerk van de Europese Unie bekender maken. De campagne is een initiatief van Bionext, de branchevereniging voor biologische producten waar Wessanen lid van is. Wessanen steunt de campagne financieel en levert een actieve bijdrage door het logo van AchterBio toe te voegen aan al hun (online) uitingen en het keurmerk prominent op de producten te laten zien.


Jeroen Mustert aan het woord tijdens het Symposium 250 years Wessanen.

Jeroen Mustert, General Manager bij Wessanen, staat volledig achter de campagne. "Voor ons is biologisch de enige manier voorwaarts. We geloven in biologisch omdat het beter is voor het milieu, dierenwelzijn, voedselveiligheid, biodiversiteit, de aarde, verlagen van CO2-uitstoot, het heeft een lager risico voor antibiotica resistentie en het is gewoon lekkerder. Het is zo'n groot onderwerp, het omvat vrijwel alles. Nu is het marktaandeel van biologische levensmiddelenproducten slechts 3%. Wij willen dat laten groeien. De campagne AchterBio gaat niet over Wessanen of over onze producten. We willen de hele biologische industrie verder laten groeien. Natuurlijk; dat is ook gunstig voor ons commerciële resultaat, maar daar schaam ik me niet voor. Er is niets mis iets goeds doen voor de wereld én geld verdienen."

De campagne AchterBio past goed bij de missie van Wessanen: 'healthier food, healthier people, healthier planet'. Drie jaar geleden is het roer omgegaan bij het 250 jaar oude voedingsmiddelenconcern. Jeroen Mustert: "We hebben heel bewust gekozen voor biologisch. 70% van de producten in ons portfolio draagt het keurmerk. Alle andere producten zijn vegetarisch, fair trade en/of nutritioneel. Ook op de werkvloer is onze missie overduidelijk aanwezig. Onze medewerkers hebben allemaal een doel gesteld om hun footprint te verlagen, we eten altijd biologisch en ons Green Team organiseert regelmatig events en lezingen om het draagvlak voor biologisch tot op de werkvloer door te voeren."

Het hele interview met Jeroen Mustert is gepubliceerd op de website van Top of Minds.

Dit interview is oorspronkelijk gepubliceerd op de website van Top of Minds.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven