Wessanen steunt de campagne AchterBio, een initiatief van Bionext. Jeroen Mustert (General Manager Wessanen Benelux) is trots dat Wessanen meedoet aan deze campagne. "Er is nog een wereld te winnen in het bewuster maken van de consument en om de markt voor biologische producten verder te laten groeien", zegt hij in een interview met Top of Minds.
Het doel van de campagne AchterBio is het biologische keurmerk van de Europese Unie bekender maken. De campagne is een initiatief van Bionext, de branchevereniging voor biologische producten waar Wessanen lid van is. Wessanen steunt de campagne financieel en levert een actieve bijdrage door het logo van AchterBio toe te voegen aan al hun (online) uitingen en het keurmerk prominent op de producten te laten zien.
Jeroen Mustert aan het woord tijdens het Symposium 250 years Wessanen.
Jeroen Mustert, General Manager bij Wessanen, staat volledig achter de campagne. "Voor ons is biologisch de enige manier voorwaarts. We geloven in biologisch omdat het beter is voor het milieu, dierenwelzijn, voedselveiligheid, biodiversiteit, de aarde, verlagen van CO2-uitstoot, het heeft een lager risico voor antibiotica resistentie en het is gewoon lekkerder. Het is zo'n groot onderwerp, het omvat vrijwel alles. Nu is het marktaandeel van biologische levensmiddelenproducten slechts 3%. Wij willen dat laten groeien. De campagne AchterBio gaat niet over Wessanen of over onze producten. We willen de hele biologische industrie verder laten groeien. Natuurlijk; dat is ook gunstig voor ons commerciële resultaat, maar daar schaam ik me niet voor. Er is niets mis iets goeds doen voor de wereld én geld verdienen."
De campagne AchterBio past goed bij de missie van Wessanen: 'healthier food, healthier people, healthier planet'. Drie jaar geleden is het roer omgegaan bij het 250 jaar oude voedingsmiddelenconcern. Jeroen Mustert: "We hebben heel bewust gekozen voor biologisch. 70% van de producten in ons portfolio draagt het keurmerk. Alle andere producten zijn vegetarisch, fair trade en/of nutritioneel. Ook op de werkvloer is onze missie overduidelijk aanwezig. Onze medewerkers hebben allemaal een doel gesteld om hun footprint te verlagen, we eten altijd biologisch en ons Green Team organiseert regelmatig events en lezingen om het draagvlak voor biologisch tot op de werkvloer door te voeren."
Het hele interview met Jeroen Mustert is gepubliceerd op de website van Top of Minds.
Dit interview is oorspronkelijk gepubliceerd op de website van Top of Minds.
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Als we stoppen met gifgebruik en kunstmest, dan zal er veel goeds gebeuren voor de boeren"
- "Basilicumolie, waar het allemaal mee begon, is nog altijd ons meest populaire product"
- QR-code neemt consument bij de hand in de wereld van specerijen
- PAN Nederland constateert meer bestrijdingsmiddelen in tuinplanten
- Maria Geuze nieuwe directeur Slow Food Youth Network Nederland
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Jeroen Mustert (GM Wessanen Benelux):
"Niets mis met iets goeds doen voor de wereld én geld verdienen"
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-01 2,1 miljoen euro voor versnelde uitrol platform met recepten op maat
- 2022-07-01 Maria Geuze nieuwe directeur Slow Food Youth Network Nederland
- 2022-06-30 Anders Invest Food & Agri fonds participeert in Horizon Natuurvoeding
- 2022-06-30 Dutch Seaweed Group en Seaweed Food Solutions gaan samenwerken
- 2022-06-29 Nieuw laboratorium TLR op Dutch Fresh Port geopend
- 2022-06-24 Bezoekersaantallen Floriade blijven sterk achter
- 2022-06-24 De Smaakspecialist investeert in zeewier en neemt de activiteiten van Seamore over
- 2022-06-23 Vogelaar Vredehof mag na aanpassingen uitbreidingen
- 2022-06-22 Belgisch vorstenpaar bezoekt BelOrta bij de start hoogseizoen Belgisch zachtfruit
- 2022-06-22 Uit de oude doos: Boerenprotest
- 2022-06-21 Officiële opening Agro Duiveland
- 2022-06-17 Veertigjarig jubileum voor de grootste internationale bio-vereniging Naturland
- 2022-06-17 "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- 2022-06-16 Spack produceert eigen bio-kokosolie in Vietnam
- 2022-06-15 Jürn Sanders is de nieuwe voorzitter van FiBL Europe
- 2022-06-14 Zweeds bio-keurmerk ontwikkelt nieuwe doelstellingen
- 2022-06-13 Zonnepanelen op Odin-DC in Marum
- 2022-06-10 Utrechtse start-up LOOS wil opschalen
- 2022-06-09 Raad van bestuur VLAM herbenoemd
- 2022-06-08 TerraSana introduceert nieuw en herkenbaar design voor ruim 400 producten