
Abonneren
Vacatures
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
Top 5 - gisteren
- "Ik kijk nu volledig anders tegen een zak sesamzaad aan"
- "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- "Meer wederzijds begrip Tweede Kamerleden in voedseldebat na filmvertoning"
- Omschakeling van biologisch legpluimvee naar scharrel of vrije uitloop moet gemeld worden bij Skal en COKZ
- Definitieve uitslag waterschapsverkiezingen bekend
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
Jeroen Mustert (GM Wessanen Benelux):
"Niets mis met iets goeds doen voor de wereld én geld verdienen"
Het doel van de campagne AchterBio is het biologische keurmerk van de Europese Unie bekender maken. De campagne is een initiatief van Bionext, de branchevereniging voor biologische producten waar Wessanen lid van is. Wessanen steunt de campagne financieel en levert een actieve bijdrage door het logo van AchterBio toe te voegen aan al hun (online) uitingen en het keurmerk prominent op de producten te laten zien.
Jeroen Mustert aan het woord tijdens het Symposium 250 years Wessanen.
Jeroen Mustert, General Manager bij Wessanen, staat volledig achter de campagne. "Voor ons is biologisch de enige manier voorwaarts. We geloven in biologisch omdat het beter is voor het milieu, dierenwelzijn, voedselveiligheid, biodiversiteit, de aarde, verlagen van CO2-uitstoot, het heeft een lager risico voor antibiotica resistentie en het is gewoon lekkerder. Het is zo'n groot onderwerp, het omvat vrijwel alles. Nu is het marktaandeel van biologische levensmiddelenproducten slechts 3%. Wij willen dat laten groeien. De campagne AchterBio gaat niet over Wessanen of over onze producten. We willen de hele biologische industrie verder laten groeien. Natuurlijk; dat is ook gunstig voor ons commerciële resultaat, maar daar schaam ik me niet voor. Er is niets mis iets goeds doen voor de wereld én geld verdienen."
De campagne AchterBio past goed bij de missie van Wessanen: 'healthier food, healthier people, healthier planet'. Drie jaar geleden is het roer omgegaan bij het 250 jaar oude voedingsmiddelenconcern. Jeroen Mustert: "We hebben heel bewust gekozen voor biologisch. 70% van de producten in ons portfolio draagt het keurmerk. Alle andere producten zijn vegetarisch, fair trade en/of nutritioneel. Ook op de werkvloer is onze missie overduidelijk aanwezig. Onze medewerkers hebben allemaal een doel gesteld om hun footprint te verlagen, we eten altijd biologisch en ons Green Team organiseert regelmatig events en lezingen om het draagvlak voor biologisch tot op de werkvloer door te voeren."
Het hele interview met Jeroen Mustert is gepubliceerd op de website van Top of Minds.
Dit interview is oorspronkelijk gepubliceerd op de website van Top of Minds.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-24 Uit de oude doos: Renno van Dijk van Berrico
- 2023-03-24 Na 10 jaar geeft Leen Laenens de fakkel als Velt-voorzitter door aan Paul Ongenaert
- 2023-03-24 ZO Schoon winnaar DS Smith Duurzaamheid Award
- 2023-03-23 ABZ De Samenwerking sluit bewogen jaar naar volle tevredenheid af
- 2023-03-23 Lies Goezinne volgt Marc Estourgie op als Managing Director Benelux van Holland & Barrett
- 2023-03-22 Biologische tuinbouwbedrijven met bijzondere toegevoegde waarde
- 2023-03-17 12,5 jaar Biojournaal - terugblik op de eerste publicatieweek
- 2023-03-17 BD-Totaal bestaat vandaag 30 jaar
- 2023-03-17 Koninklijke Paardekooper Group benoemt nieuwe CEO
- 2023-03-17 Jan Derck van Karnebeek is nieuwe CEO van FrieslandCampina
- 2023-03-16 Nenco Food Group neemt Glutenvrij Reform Le Poole over
- 2023-03-16 Nieuwe bio-winkel, lichte ontmoetingsplek
- 2023-03-15 ACM in jaarverslag: "Markten werken niet vanzelf goed"
- 2023-03-15 BDV kiest Johann Tappeiner als nieuw erebestuurslid
- 2023-03-15 Bas Rüter van Rabobank naar Stichting Landschap Noord-Holland
- 2023-03-15 Oogst haalt ruim 50.000 euro op tijdens tweede succesvolle crowdfunding
- 2023-03-14 Minister Adema bezoekt Enza Zaden en maakt kennis met groenteveredelingssector
- 2023-03-14 Land van Ons-oprichter Franke Remerie neemt time-out, Janneke Hoekstra pakt over
- 2023-03-14 Uitbreiding distributiecentrum Bergfood
- 2023-03-09 Freshclusive opent binnen jaar na start nieuwbouw in Aalsmeer