Hotels
- ECOMAMA Hotel (Amsterdam)
- Suite Hotel Pincoffs (Rotterdam)
- De Pingerhoeve (Nuth)
- Radisson Blu Palace Hotel (Noordwijk)
- Kloosterhotel ZIN (Vught)
Restaurants
- Vork en Mes (Hoofddorp)
- De Veldkeuken Amelisweerd (Bunnik)
- Restaurant Dertien (Rotterdam)
- Restaurant Het Ambacht (Heerenveen)
- Café Restaurant Logica (Leiden)
Strandpaviljoens
- Pier 32 (Den Haag)
- Aloha Beach (IJmuiden Noordpier)
- Strandtent Elements Beach ('s Gravenzande)
- De Haven van Renesse (Renesse)
- De Kwartel (Den Haag)
Gastvrij Rotterdam
Uit de 5 genomineerde locaties worden in augustus uiteindelijk 3 finalisten geselecteerd. Een gerenommeerd vakjury maakt op maandag 19 september 2016 om 16:30 uur de uiteindelijke winnaar per categorie van de eerste editie van de Gaia Green Awards bekend. De uitreiking staat geprogrammeerd op het DSNM! Paviljoen tijdens Gastvrij Rotterdam. Het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen is het inspiratiepaviljoen waar drie dagen lang duurzaam ondernemen in de horeca centraal staat.In de periode tot de uitreiking proberen de genomineerden via sociale media extra stemmen van gasten en bezoekers te werven. Het aantal behaalde stemmen telt voor een deel mee in de beoordeling van de jury. Stemmen is mogelijk via deze pagina.
Gaia Green Awards
De Gaia Green Awards zijn nieuwe awards voor horecabedrijven die zich onderscheiden op het gebied van duurzaam ondernemen. De award is resultaat van een samenwerking van een brede coalitie van organisaties die actief zijn in de horecasector. In het eerste verkiezingsjaar is gestart met 3 categorieën: Hotels, Restaurants en Strandpaviljoens. De fysieke awards worden ontwikkeld door hetWerkvan, een stichting die het werk van kunstenaars met een verstandelijke beperking brengt naar een markt zonder beperkingen.Partners
De partijen die de award dragen zijn Gastvrij Rotterdam, EKO-keurmerk, Vis&Seizoen, Strand Nederland, COCO-MAT, De Week van de Smaak, Green Key Nederland, Olijfbedrijf, hetWerkvan, Euro-Toques Nederland en initiatiefnemer Green Leisure (Group).De focus binnen de verkiezing ligt op de aandacht die de ondernemers in het afgelopen jaar besteed hebben aan de inkoop van duurzame producten voor op de menukaart, energiebesparing en communicatie. Daarnaast wordt gekeken naar innovatie en de maatschappelijke bijdrage van de horecalocatie in de directe omgeving.
Voor meer informatie: www.greenleisure.nl