
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Fotoreportage Lentemarkt bij de Groene Passage
- Drie jaar undercover in de bio-industrie en vervolgens zelf verdacht van dierenmishandeling
- Nieuw: chips gemaakt van met biologisch zeewier bemeste zilte aardappels
- BD-druiventelers vinden opvolger en kunnen gaan afronden
- Bio-teler groeit voorzichtig: “Het was maar een beetje meer, maar we kregen ze slecht weg”
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Nooit meer een 'eenling-sok' weggooien
Nu ook complete damescollectie van Qnoop
Duurzaamheid zit in het hart van het merk. Niet alleen is het katoen van biologische teelt, maar ook de labels en verpakkingen zijn van gerecycled karton. De tagline van Qnoop is – the only pair that stays a couple. Dit omdat elke sok is ontworpen met aan de ene kant een bio-afbreekbaar knoopje en aan de andere een button-loop, zodat de sokken voordat ze de was in gaan aan elkaar kunnen worden 'geqnoopt'. Nooit meer missing socks en dus nooit meer een eenling-sok weggooien. De ware betekenis van duurzaamheid.
De huidige collectie is geïnspireerd op 'Bauhaus', de kunst- en architectuurstroming die werkte vanuit het ideaal om met een eigenzinnige vormtaal mooie- en kwalitatief hoogwaardige producten te maken. De ontwerpen van de collectie zijn grafisch en tegelijkertijd verfijnd door details en kleurgebruik. Een geschakeerde variant op de streepjes sok en een onregelmatig tonaal stipje voor de dames. Een Malevich ontwerp en colour blocks voor de mannen. Ribbons en gebruik van twisted yarns geven de subtiele touch aan de sok als accessoire.
Qnoop wordt per paar of per 2-pack verkocht, altijd in een mooie verpakking. Ook heeft een NOS progamma voor heren; een 'solid box' van 4 uni's met zwart, blauw twisted yarn, grijs twisted yarn en navy.
Voor meer informatie: www.qnoop.com
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-12 Einde aan fast fashion: strengere regels tegen overmatige productie en consumptie
- 2023-05-10 Gedoneerd beddengoed krijgt een nieuw leven
- 2023-05-03 Seepje ontvangt microplasticvrij-erkenning van de Plastic Soup Foundation
- 2023-05-02 Goodfuture klaar voor de toekomst op nieuwe locatie in Alblasserdam
- 2023-05-01 Koningspaar maakt volgens ondernemers echt een verschil als ze meegaan op handelsmissies
- 2023-04-26 Platform voor duurzame mode gelanceerd in Madrid
- 2023-04-24 Yumeko in finale Coolest Dutch Brands 2022
- 2023-04-20 Honderden coöperatieleden bezoeken Studio Claudy Jongstra
- 2023-04-14 Nieuwe duurzame werkkleding voor Spar-medewerkers
- 2023-04-05 Rob van den Dool (CEO Yumeko): "Mijn woord is geen wet"
- 2023-04-03 Online platform Glow inspireert met duurzame lifestyle & fashion voor dames en kinderen
- 2023-03-27 Australië zet als eerste ter wereld standaard voor composteerbare kleding
- 2023-02-28 ABN Amro Sustainable Impact Fund investeert in Deens duurzaam modemerk
- 2023-02-24 Aantal biologische katoentelers in India neemt toe
- 2023-02-24 "Samenleving moet opschuiven naar een meer circulaire economie"
- 2023-02-10 Franchiseketen lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag
- 2023-02-01 Yumeko voorziet 400 Indiase gezinnen van een Fairtrade jaarinkomen
- 2022-12-12 Utrechtse ontwerpt kleding voor lange vrouwen
- 2022-12-07 Negen Duitse profclubs steunen biologische katoenteelt in India
- 2022-12-01 Koningin Máxima haalt oude jeans door shredder bij MUD Jeans