Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

'Honden zijn gek op plofkip'

Campagne 'Over-Op-Organic' succesvol

Met de prikkelende stelling dat honden 'gék zijn op plofkip', ging de Yarrah-campagne 'Over-Op-Organic' begin vorige maand van start. Dat honden gelukkig ook van biologische kip houden en dat het baasje de keuze heeft om biologisch voer te geven, was de onderliggende boodschap.

Nu, ruim een maand later, blijkt de campagne en het bijbehorende 'Over-Op-Organic'-pakket zeer succesvol. Dit pakket -bestaande uit 2 kilogram biologisch droogvoer, 7 kuipjes met natvoer en een overstapschema- wordt enthousiast besteld via een speciaal ingerichte website. Van de consumenten die het voer hebben geprobeerd, geeft ruim 72% aan dat ze hun hond biologisch blijven voeren.



Met de campagne wil Yarrah op een eigenzinnige manier de misstanden in de hondenvoersector onder de aandacht brengen. "Veel mensen eten zelf gezond en biologisch, maar zijn zich nog niet bewust van wat ze in de voerbak van hun dier doen", aldus Jolanda Huizing, marketing Yarrah. "Het overstappakket is bedoeld om mensen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met biologisch hondenvoer. Willen ze daarna hun hond biologisch blijven voeren, dan kunnen ze op onze website een Yarrah-verkooppunt* vinden."



De campagne wordt online ondersteund door het onderstaande filmpje, dat ondertussen al meer dan 90.000 keer gezien is. Veel partijen en personen vinden het en sympathieke campagne en hebben het filmpje gedeeld via sociale media, waaronder de Landelijke Dierenbescherming, Wakker Dier. Nieuwsgierig? Je kunt het hier bekijken:



*Ben je een verkooppunt van Yarrah, maar staat je winkel nog niet vermeld op de website? Meld je winkel dan aan via deze pagina.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven