Ekoplaza-directeur Erik Does zal de strategie van de retailformule ontvouwen op het Shopper Marketing Jaarcongres. In het kader daarvan heeft Shopper Marketing Update een kort interview met hem op de website gepubliceerd. Ze stellen hem onder meer deze vraag: Is het dan niet zuur dat andere retailers met hun eko-inspanningen dankbaar gebruik maken van de weg die Ekoplaza geplaveid heeft? Een fors deel van jullie shoppers dupliceert met Albert Heijn, waar ze ook steeds meer eko- of bio-producten tegenkomen.
"Nee hoor, het is prima dat er meer aandacht komt voor bewuste en verantwoorde voeding. Dat geeft onze formule juist meer profiel. In tegenstelling tot andere formules zien wij biologische voeding niet sec als groeimarkt, maar hebben wij dat in de schappen liggen als overtuiging. We laten er niet eerst een rekensom op los, we voeren dat assortiment niet als winstbejag. Daarmee kom ik weer terug bij onze campagne 'Onbetaalbaar voordeel bij Ekoplaza'. Het is blijvend onze opdracht om die keuze duidelijk te maken."
Klik hier voor het volledige artikel.
Voor meer informatie: www.shoppermarketingjaarcongres.nl
Bron: Shopper Marketing Update
Abonneren
Vacatures
Erik Does, directeur Ekoplaza:
"In tegenstelling tot andere formules zien wij bio-voeding niet sec als groeimarkt"
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-28 Carrefour gaat samenwerken met vier bio-grossiers
- 2023-09-27 De Traay steunt biodiversiteitsonderzoeken van de Odin imkerij
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"