Ekoplaza-directeur Erik Does zal de strategie van de retailformule ontvouwen op het Shopper Marketing Jaarcongres. In het kader daarvan heeft Shopper Marketing Update een kort interview met hem op de website gepubliceerd. Ze stellen hem onder meer deze vraag: Is het dan niet zuur dat andere retailers met hun eko-inspanningen dankbaar gebruik maken van de weg die Ekoplaza geplaveid heeft? Een fors deel van jullie shoppers dupliceert met Albert Heijn, waar ze ook steeds meer eko- of bio-producten tegenkomen.
"Nee hoor, het is prima dat er meer aandacht komt voor bewuste en verantwoorde voeding. Dat geeft onze formule juist meer profiel. In tegenstelling tot andere formules zien wij biologische voeding niet sec als groeimarkt, maar hebben wij dat in de schappen liggen als overtuiging. We laten er niet eerst een rekensom op los, we voeren dat assortiment niet als winstbejag. Daarmee kom ik weer terug bij onze campagne 'Onbetaalbaar voordeel bij Ekoplaza'. Het is blijvend onze opdracht om die keuze duidelijk te maken."
Klik hier voor het volledige artikel.
Voor meer informatie: www.shoppermarketingjaarcongres.nl
Bron: Shopper Marketing Update
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Tweede Kamer: "Ondersteun biologische koplopers in stikstofaanpak"
- Anders Invest Food & Agri fonds participeert in Horizon Natuurvoeding
- "Leg biologische producten bij elkaar voor 60% meer omzet"
- "Minder produceren en een beter inkomen, welke boer wil dat nu niet?"
- "Deze manier van protesteren heeft geen zin"
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Erik Does, directeur Ekoplaza:
"In tegenstelling tot andere formules zien wij bio-voeding niet sec als groeimarkt"
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-01 Alnatura ontvangt New Work Award 2022 voor het concept 'collegiale samenwerking'
- 2022-07-01 Superunie met NielsenIQ aan de slag voor marktdata
- 2022-06-30 Servicesuper Plus troeft Dirk en Lidl af in Zomerrapport GfK
- 2022-06-28 Odin winkel aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam geopend
- 2022-06-28 Bee Eco opent in Beverwijk
- 2022-06-27 De Speld steekt de draak met biologisch
- 2022-06-27 Geslaagde zomermarkt natuurvoedingswinkel De Wiershoeck
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-06-20 Meer dan 60 procent van de consumenten winkelt het liefst in fysieke winkel
- 2022-06-20 Vlamingen kochten in 2021 vaker bio en gaven er 7% meer aan uit
- 2022-06-16 AH ziet geen heil in biologische winkels
- 2022-06-16 Drukbezochte openingsavond bij vernieuwde Ekoplaza Alkmaar
- 2022-06-15 Edeka versterkt de samenwerking met Naturland