Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Verbod gratis plastic tas een succes"

Sinds 1 januari mogen winkeliers geen gratis plastic tas verstrekken. De maatregel werkt, blijkt uit een groot onderzoek dat SAMR (smartagent marketresponse) voor het Ministerie van Infrastructuur en Milieu uitvoerden en waarvan de resultaten dinsdag 24 mei verschenen zijn. 90 procent van de Nederlanders inmiddels op de hoogte is van het verbod op gratis plastic tasjes. Ruim 8 op de 10 Nederlanders nemen nu zelf een zakje mee voor hun aankopen en tweederde betaalt zelden of nooit voor een plastic tasje.



"Mensen zien het nut van dit verbod sinds 1 januari", constateert Majka van Doorn (consultant bij SAMR). "Dit is niet alleen maar goed voor de overheid, ze beseffen de impact. En betalen voor een tasje doen we niet snel, we zijn toch een beetje een gierig volkje." In plaats van betalen voor een tasje, nemen we onze eigen tas mee. Dat merkt beslist.nl aan het aantal zoekopdrachten naar boodschappentassen. Roy Ebbekink: "Wij hebben het aantal unieke bezoekers dat sinds 1 januari tot nu naar boodschappentassen zocht vergeleken met dezelfde periode in 2015. We zien een stijging van maar liefst 47% ten opzichte van vorig jaar. Ook boodschappentrolleys zijn gestegen in populariteit op beslist.nl (14%)."

Voor meer informatie: www.samr.nl
Publicatiedatum: