Wessanen koopt IneoBio en merk Destination
IneoBio heeft in de afgelopen jaren een sterke groei opgetekend in de kerncategorieën thee en koffie. In 2015 boekte het bedrijf met 76 werknemers een netto-omzet van 21 miljoen euro. IneoBio is volgens Wessanen een expert in biologische koffie, thee en kruidenthee. Ook is het bedrijf eigenaar van het merk Destination. IneoBio is het toonaangevende merk in biologische koffie en thee in de Franse winkels. Het bedrijf exploiteert een geavanceerde fabriek in Bordeaux en exporteert ook met succes aan een breed scala van landen. Het heeft een breed assortiment van hoge kwaliteit koffie evenals kruiden-, zwarte- en groene thee. De producten zijn biologisch en, indien relevant, Fairtrade gecertificeerd.
Biologische koffie en thee is een kerncategorie binnen Wessanen en een belangrijk onderdeel van de markt voor gezond, duurzaam en biologisch voedsel. Wessanen is in Europa al een marktleider in biologische thee en Wessanen verwacht dat Destination het vlaggenschip zal worden van de koffiemerken en de aanwezigheid die ze al hebben met de merken Alter Eco en Bonneterre zal verbeteren.
Christophe Barnouin (CEO van Wessanen): "De overname van IneoBio/Destination is een verdere stap in de uitvoering van onze strategie. Destination heeft veel kennis in de sourcing, het mengen en het produceren van biologische thee en koffie en zal onze R&D- en productiecapaciteit versterken en zo de groei van onze merken in Europa stimuleren. Deze overname versterkt nogmaals onze toewijding aan biologisch voedsel, alsmede naar de biologische vakhandel: IneoBio en Wessanen zijn twee bedrijven die zich inzetten voor biologische voeding en duurzame landbouw."
Voor meer informatie: www.wessanen.com