Wessanen heeft het Franse bedrijf IneoBio gekocht. IneoBio is specialist in biologische koffie en thee en bekend van het merk Destination. De eigenaren van Wessanen en IneoBio hebben een overeenkomst voor de aankoop van IneoBio ondertekend. De verwachting is dat de aankoop in juni 2016 afgerond zal worden.
IneoBio heeft in de afgelopen jaren een sterke groei opgetekend in de kerncategorieën thee en koffie. In 2015 boekte het bedrijf met 76 werknemers een netto-omzet van 21 miljoen euro. IneoBio is volgens Wessanen een expert in biologische koffie, thee en kruidenthee. Ook is het bedrijf eigenaar van het merk Destination. IneoBio is het toonaangevende merk in biologische koffie en thee in de Franse winkels. Het bedrijf exploiteert een geavanceerde fabriek in Bordeaux en exporteert ook met succes aan een breed scala van landen. Het heeft een breed assortiment van hoge kwaliteit koffie evenals kruiden-, zwarte- en groene thee. De producten zijn biologisch en, indien relevant, Fairtrade gecertificeerd.
Biologische koffie en thee is een kerncategorie binnen Wessanen en een belangrijk onderdeel van de markt voor gezond, duurzaam en biologisch voedsel. Wessanen is in Europa al een marktleider in biologische thee en Wessanen verwacht dat Destination het vlaggenschip zal worden van de koffiemerken en de aanwezigheid die ze al hebben met de merken Alter Eco en Bonneterre zal verbeteren.
Christophe Barnouin (CEO van Wessanen): "De overname van IneoBio/Destination is een verdere stap in de uitvoering van onze strategie. Destination heeft veel kennis in de sourcing, het mengen en het produceren van biologische thee en koffie en zal onze R&D- en productiecapaciteit versterken en zo de groei van onze merken in Europa stimuleren. Deze overname versterkt nogmaals onze toewijding aan biologisch voedsel, alsmede naar de biologische vakhandel: IneoBio en Wessanen zijn twee bedrijven die zich inzetten voor biologische voeding en duurzame landbouw."
Voor meer informatie: www.wessanen.com

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen maand
- Lidl als eerste grote retailer met alle winkels biologisch gecertificeerd
- Fotoreportage zomereditie BIOFACH - de Nederlandse exposanten
- Poiesz koopt de tienduizend kilo biologische broccoli, bestemd voor de composthoop, van Friese teler
- Biohuis teleurgesteld over verkennend gesprek met kabinet over stikstof
- Sri Lanka verklaart zich failliet nadat het een jaar geleden de biologische teelt bij wet oplegde
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-08-12 "Alleen 100% natuurlijke ingrediënten zijn goed genoeg voor deze dranken"
- 2022-08-11 Nieuwe Clipper-range moet stap naar biologisch product makkelijker maken
- 2022-08-09 Nieuwe biologische haverdrank vindt gretig aftrek in de horeca
- 2022-08-08 Simon Lévelt introduceert nieuwe smaak koffiecup
- 2022-07-22 "Leuk drankje om op een zomerse dag in de winkel te laten proeven"
- 2022-07-21 Hug The Tea introduceert Japanse losse thee
- 2022-07-21 Kalvijn geeft bio-drankje Charlie’s een vliegende (online) start
- 2022-07-21 De champagne onder de thee weer in Nederland
- 2022-07-20 Belvoir Farm introduceert Strawberry & Raspberry Pressé
- 2022-07-20 Tea of Life is nu verkrijgbaar bij Jumbo
- 2022-07-19 Dopper breidt collectie herbruikbare stalen waterflessen uit met mini- en maxi-formaat
- 2022-07-15 Now Organic houdt het puur
- 2022-07-11 Natuur is grootste slachtoffer van branden in omgeving van Neleman-wijngaarden
- 2022-07-06 Brand in omgeving van Bodegas Neleman
- 2022-06-29 THIJS-drinks maakt verborgen kosten inzichtelijk voor de consument
- 2022-06-24 The Good Wine doneert per fles 750 liter schoon drinkwater
- 2022-06-21 Zeilschip met biologisch fair trade koffie uit Colombia vaart haven Amsterdam binnen
- 2022-06-14 Ecotone opent nieuwste productlijn van plantaardige dranken
- 2022-06-13 Jumbo filiaalhouders Deurne en Breda ontvangen Neleman wijnreischeque
- 2022-06-10 (Ver)nieuw(d): Piramide Losse thee en kruideninfusies in 6 smaakvarianten