Efteling: meer bio-producten in vernieuwd horecaconcept

Tholen - Attractiepark de Efteling heeft het horecaconcept De Gulden Gaarde per 1 mei jongstleden vernieuwd. Het concept in het selfservice restaurant kan volgens Esther Lettinga (Hoofd Staf Horeca & Merchandise bij de Efteling) het beste omschreven worden als 'Vers & Verantwoord'. "We bieden in dit restaurant een breed assortiment bewuste en dagverse snacks, broodjes, soepen en salades. Je kunt er de lekkerste verse smoothies, fruitsalades en diverse wraps vinden. Bij De Gulden Gaarde kan men ook terecht voor gluten- en lactosevrije producten, evenals biologische en halalproducten. Op aanvraag kunnen zelfs natriumarme gerechten gemaakt worden", aldus Esther.
 
Op veel andere locaties in de Efteling is al langer een gezond(er) versassortiment verkrijgbaar, bijvoorbeeld in De Verse Oogst in Station de Oost, de Octopus, Panorama en Het Witte Paard. "Uit onderzoek werd echter duidelijk dat er vraag was naar een uitgebreider vers en verantwoord assortiment in de Efteling. Daarnaast zien we een groei in het aantal gasten met een bepaalde dieetwens of voedseluitdaging. Ook hen willen we een passende keuze bieden in de Efteling-restaurants."


Het (snoep)huisje van het sprookje van Hans & Grietje.

Biologisch

Tot het vernieuwde assortiment van De Gulden Gaarde behoren dus ook de nodige biologische producten, zoals een vegetarisch worstenbroodje, een boeren- en geitenkaastosti, een aardbeiensmoothie, yoghurt, een geitenkaaswrap en kikkererwtensalade. Ook zijn er een aantal biologische maaltijden en soepen verkrijgbaar, evenals biologische chips en een verse biologische fruitsalade. Qua dranken kan men terecht voor Bionade, biologisch bier en wijn.
 

Horeca in de Wereld van de Efteling

Met 4,68 miljoen bezoekers in 2015 is de Efteling de best bezochte dagattractie van Nederland en behoort het tot de top van attractieparken van Europa. Het attractiepark uit 1952 is uitgegroeid tot de 'Wereld van de Efteling' met verblijfsaccommodaties, een 18 holes golfbaan, een professioneel theater en een eigen afdeling Meetings & Events. Sinds 2010 is het park jaarrond open.
 
Eten en drinken zijn met een jaaromzet van ruim 46 miljoen euro (alle onderdelen Wereld van de Efteling) een groot onderdeel van de feeërieke sprookjeswereld van de Efteling. De afgelopen jaren zijn flinke kwaliteitsslagen in de horeca gemaakt om gaandeweg het imago van frites en frikadellen te doorbreken. Naast de algehele focus op horeca binnen het attractiepark, speelt de Efteling ook specifiek in op trends binnen de food & beverage branche als gemak, snelheid, duurzaam en gezond. De vernieuwde visie op eten en drinken kent een aantal speerpunten: veel aandacht voor concepten met een totaalbeleving, maar ook voor kwaliteit, zichtbaarheid en diversiteit in het totaalaanbod zowel overdag als in de avond en voor zowel Nederlandse als internationale gasten.

Voor meer informatie:
 
Efteling bv
Afdeling Communicatie & PR
0416 288100
communicatie@efteling.com
www.efteling.com

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven