Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Supermarkt haalt bio-merk Wild Oats uit de schappen

Biologisch bij Walmart kent terugval

Twee jaar nadat het werd geïntroduceerd, haalt Walmart nu producten van het biologische merk Wild Oats van de planken van haar winkels. De komende tijd zal het merk steeds minder worden verkocht om uiteindelijk plaats te maken voor het huismerk Great Value en verse producten, zo laat The Wall Street Journal weten.



Hiermee wordt duidelijk dat het voor Amerika's grootste supermarkt nog niet helemaal duidelijk is hoe zij de producten van de groeiende biologische sector het beste aan de man kunnen brengen. De verwachting is dat de winsten in de sector de komende jaren in de dubbele cijfers zullen lopen.

Walmart wil de voedselcategorie nog beter gaan indelen in de winkels. Het leek er even op dat de Whole Foods Market de omzet in de tang had, maar de verkoop liep terug en nu introduceert Whole Foods een nieuw assortiment met lagere prijzen.

De levensmiddelenhandel heeft het moeilijk binnen de consumentenproducten (kleine winsten en grote concurrentie, inclusief de online markt). Bij Walmart liepen sommige Wild Oats producten wel, maar het merk voldeed gewoon niet aan de verwachtingen, aldus The Wall Street Journal. Hoewel leidinggevenden wel toegaven dat distributie en marketing beter hadden gekund.

bron: Fortune
Publicatiedatum: