Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Alle smaken staan voor bepaalde aspecten van onze werkwijze"

Choco & Things valt Nederland binnen

Tholen - De biologische chocolademarkt is weer een speler rijker. Het Amsterdamse Choco & Things is een gloednieuw merk biologische rauwe chocolade. Er zijn vier varianten: Nibs - King of pure, Coffee - Radical dudes, Almond & Fig - Invasion Ride en Date & Chili - Triple-X. "De website is gisterenavond laat online gegaan en we kunnen nu echt aan de slag. We zijn heel erg benieuwd naar de reacties", vertelt Vahit Guzel van Choco & Things. Choco & Things richt zich in eerste instantie op de natuurvoedingswinkels en koffiewinkels.



Hij koos uit overtuiging voor biologische ingrediƫnten. "Mensen zijn zich steeds meer bewust van de effecten van voedingsmiddelen. Ook neemt de vraag naar raw-producten nog altijd toe. We bieden mooie premium chocolade. De Arriba Nacional cacao komt uit Ecuador. Dit is een speciale cacaosoort die behoort tot het hogere segment. Verder verwerken we biologische kokosbloesemsuiker in onze repen."



De vier smaken kwamen niet zomaar uit de lucht vallen, hoewel de 'invasiefiets' op de verpakking van de Almond & Fig-variant dit doet vermoeden. "We hebben marktonderzoek gedaan. Met Coffee en Date & Chili hebben we twee echt unieke varianten, gemaakt met uitzonderlijke ingrediƫnten. De andere twee smaken zijn wat meer standaard, maar ook daar hebben we heel hoge verwachtingen van. De Ethiopische koffie wordt door Bocca Coffee Roasters geleverd."



Maar waar staan de smaken en speciale verpakkingen nu precies voor? Vahit: "Alle smaken staan voor een bepaald aspect van onze werkwijze. De Nibs zijn simpel en puur, de doodskoppen op de Coffee-variant staan voor het feit dat we klein zijn en snel kunnen schakelen en experimenteren en met de 'invasiefiets' op Almond & Fig willen we duidelijk maken dat we met onze chocolade ook andere landen willen binnenvallen. De kenmerkende Amsterdamse kruisjes op Date & Chili staan voor het 'spicy' karakter van de stad."

Vahit heeft de opvallende verpakking helemaal zelf ontworpen. Hij is afgestudeerd als industrieel ontwerper aan de TU Delft. "Mijn afstudeeropdracht bij Philips Research ging over de toekomst van voedsel en de keuken. Door dit te combineren met mijn liefde voor chocolade kwam ik al snel op het idee om Choco & Things op te richten."



De ondernemer omschrijft de markt voor biologische chocolade als een heel interessante markt. "Er valt nog genoeg te innoveren in het chocoladeschap en we geloven in de kwaliteit van ons product. We gaan in ons concept voor zoveel mogelijk transparantie en kunnen snel schakelen. Zo staat de introductie van andere smaken al op de planning."

Voor meer informatie:

Vahit Guzel
Choco & Things
Maassluisstraat 2
1062 GD Amsterdam
06 54644757
v.guzel@choco-things.com
www.choco-things.com