Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Allos groeit 2 keer sneller dan Duitse bio-markt"

Wessanen overtreft winstverwachting

Wessanen heeft in het derde kwartaal van 2015 een veel beter resultaat gehaald dan verwacht en een flink hogere omzet gerealiseerd. Het bedrijf zegt dat het gegroeid is in zijn belangrijkste merken. Er is een autonome omzetgroei van 7,7% gerealiseerd en de omzet van de eigen merken groeide zelfs met 10,9%. Het operationeel bedrijfsresultaat voor rente en belastingen is bijna verdubbeld (+93%) naar 9,4 miljoen euro, dankzij hogere brutomarges en lagere marketingkosten.

CEO Christophe Barnouin reageert als volgt: "Kwartaal 3 vertoonde net als de afgelopen kwartalen een positieve trend en dit bevestigde voor ons dat de vraag naar gezond en duurzaam eten sterk blijft en onze merken marktaandeel winnen. Dit is gebaseerd op een sterkere uitvoering van onze marketingactiviteiten en aanzienlijke investeringen boven en onder de lijn.

"Het aandeel van Bjorg in Frankrijk blijft op recordniveau staan en we hebben marktleiderschap bereikt in pindakaas en zoute koekjes in het Verenigd Koninkrijk. Allos in Duitsland groeit twee keer sneller dan de Duitse biologische markt en Zonnatura in Nederland staat op het punt om een positie te verwerven in de lijst met de 100 grootste voedingsmerken van het land. De verschuiving van 'Big Food' naar gezond en duurzaam voedsel is een belangrijke trend en meer en meer consumenten kiezen hier voor."


Publicatiedatum: