Wessanen heeft in het derde kwartaal van 2015 een veel beter resultaat gehaald dan verwacht en een flink hogere omzet gerealiseerd. Het bedrijf zegt dat het gegroeid is in zijn belangrijkste merken. Er is een autonome omzetgroei van 7,7% gerealiseerd en de omzet van de eigen merken groeide zelfs met 10,9%. Het operationeel bedrijfsresultaat voor rente en belastingen is bijna verdubbeld (+93%) naar 9,4 miljoen euro, dankzij hogere brutomarges en lagere marketingkosten.
CEO Christophe Barnouin reageert als volgt: "Kwartaal 3 vertoonde net als de afgelopen kwartalen een positieve trend en dit bevestigde voor ons dat de vraag naar gezond en duurzaam eten sterk blijft en onze merken marktaandeel winnen. Dit is gebaseerd op een sterkere uitvoering van onze marketingactiviteiten en aanzienlijke investeringen boven en onder de lijn.
"Het aandeel van Bjorg in Frankrijk blijft op recordniveau staan en we hebben marktleiderschap bereikt in pindakaas en zoute koekjes in het Verenigd Koninkrijk. Allos in Duitsland groeit twee keer sneller dan de Duitse biologische markt en Zonnatura in Nederland staat op het punt om een positie te verwerven in de lijst met de 100 grootste voedingsmerken van het land. De verschuiving van 'Big Food' naar gezond en duurzaam voedsel is een belangrijke trend en meer en meer consumenten kiezen hier voor."

Abonneren
Vacatures
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
- Teeltspecialist
- Crop Manager Vollegrond Noord-Frankrijk
- Transportplanners Export
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
"Allos groeit 2 keer sneller dan Duitse bio-markt"
Wessanen overtreft winstverwachting
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-17 12,5 jaar Biojournaal - terugblik op de eerste publicatieweek
- 2023-03-17 BD-Totaal bestaat vandaag 30 jaar
- 2023-03-17 Koninklijke Paardekooper Group benoemt nieuwe CEO
- 2023-03-17 Jan Derck van Karnebeek is nieuwe CEO van FrieslandCampina
- 2023-03-16 Nenco Food Group neemt Glutenvrij Reform Le Poole over
- 2023-03-16 Nieuwe bio-winkel, lichte ontmoetingsplek
- 2023-03-15 ACM in jaarverslag: "Markten werken niet vanzelf goed"
- 2023-03-15 BDV kiest Johann Tappeiner als nieuw erebestuurslid
- 2023-03-15 Bas Rüter van Rabobank naar Stichting Landschap Noord-Holland
- 2023-03-15 Oogst haalt ruim 50.000 euro op tijdens tweede succesvolle crowdfunding
- 2023-03-14 Minister Adema bezoekt Enza Zaden en maakt kennis met groenteveredelingssector
- 2023-03-14 Land van Ons-oprichter Franke Remerie neemt time-out, Janneke Hoekstra pakt over
- 2023-03-14 Uitbreiding distributiecentrum Bergfood
- 2023-03-09 Freshclusive opent binnen jaar na start nieuwbouw in Aalsmeer
- 2023-03-09 "Veel bedrijven kampen met een tekort aan kwaliteitsmanagers"
- 2023-03-08 Bayern München-speler Thomas Müller investeert in Organic Garden
- 2023-03-03 "Hulp aan Oekraïne is - ook na een jaar - nog steeds nodig"
- 2023-02-28 "De nieuwe kantine voor de hulpboeren is nu echt een rustgevende plek"
- 2023-02-24 Odin Foodcoop en Caring Farmers gaan samenwerken aan voedseltransitie
- 2023-02-21 "Coöperatieve biologische teelt en nieuwe ecologische trends"