Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Echt een consumentenbeurs, dat merk je meteen"

Better Event trekt ruim 4.200 bezoekers

Tholen - De eerste editie van Better Event heeft zo'n 4.200 bezoekers getrokken. Better Event werd afgelopen zaterdag 23 en zondag 24 mei gehouden in het Amtrium, het duurzame gebouw van de RAI Amsterdam. Better Event is een gezondheidsevenement op het gebied van voeding, verzorging, sport en beweging. Het evenement trok veel geïnteresseerde en positief kritische consumenten. Op de beurs werden ook veel biologische producten gepresenteerd, onder meer door Amanprana en Ekoplaza.

Biojournaal maakte deze fotoreportage van het biologische aanbod op Better Event.
 

De beurs van bovenaf gezien.

Elizabeth Maris geeft namens de organisatie aan dat er ruim 4.200 bezoekers op Better Event afgekomen zijn. "De reacties waren erg goed. De exposanten zijn blij en de lezingen werden heel goed ontvangen. Minimaal zes deelnemers hebben al aangegeven volgend jaar weer op Better Event te willen staan. We hebben deze eerste editie in een half jaar tijd georganiseerd en zijn erg tevreden over het eindresultaat. Volgend jaar hebben we waarschijnlijk wel iets meer ruimte nodig. De bezoekers vonden het enig. Er is vooral veel waardering voor de combinatie tussen de beurs en de lezingen en workshops. Naast kennis en informatie delen, wilden we de bezoekers ook inspireren."


De stands van Amanprana, Lifefood, Le Bonbon Franc en BK-Wholesale.

Voor de ondernemers die eerder wel eens deelgenomen hadden aan de BioVak en/of Bio-beurs, werd al snel duidelijk dat Better Event een heel ander publiek trok. "Dit is echt een consumentenbeurs, dat merk je meteen. Er heerst een leuke sfeer en we hebben al heel veel geïnteresseerde bezoekers aan onze stand gehad. Ze vragen veel om uitleg over onze rawfood producten", vertelde Joris Jager van Lifefood, terwijl hij net antwoord had gegeven op de vraag of in de raw chocolade dan ook insecten zitten. "Nee, er zitten geen enge beestjes in", luidde zijn antwoord.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Ook Erik Does van Ekoplaza merkte al snel dat hij de juiste doelgroep bereikte door de deelname aan deze beurs. "We hebben bewust de belevende elementen uit onze
winkels gehaald en deze tonen we hier. Een groot deel van ons publiek komt op deze beurs af."


Ook Ekoplaza, Superfood.nl en Puur Mieke stonden op de beurs. Rechtsonder een volle zaal bij één van de lezingen.

Better Event 2015 is gebaseerd op de visie van mede-initiator Amber Albarda, auteur van diverse boeken over de rol van voeding op onze gezondheid. Ze wilde bezoekers op Better Event laten zien dat er heerlijke en goede producten zijn die je kunnen ondersteunen in je gezondheid. Tijdens het evenement werden ook allerlei lezingen gegeven, door onder meer Richard de Leth, Ralph Moorman en Jesse van der Velde. En middels vragenuurtjes konden bezoekers ook gebruik maken van de kennis van diverse experts. Ook vonden er sport- en yogasessies plaats.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Voor meer informatie: elizabeth@better-events.nl en www.better-events.nl