
Links de Pieperboetiek, rechts Krispijn van den Dries.
Krispijn wilde samen met onder meer andere telers, chefs en wetenschappers gedurende twee weken een ode aan de aardappel brengen. "We hebben mensen echt kennis laten maken met de grote diversiteit aan aardappelen die we in Nederland telen. En andersom heb ik als boer kennisgemaakt met het stadsleven." De pop-up store was een test: "Ik wilde dit gewoon eens even proberen om er achter te komen of het een idee is om in de toekomst een aardappelspeciaalzaak te beginnen. We gaan nu rustig evalueren en bekijken wat we in de toekomst gaan doen."

Hij geeft aan dat de meeste mensen verbaasd waren over het feit dat in de winkel enkel aardappelen verkocht werden. "Vervolgens werden zij positief verrast door de veelzijdigheid van het assortiment. Het is zonde dat veel consumenten in de winkels nooit kennis kunnen maken met de vele bijzondere aardappelen die in Nederland geteeld worden, zoals de gevlekte Mayan Twilight en de paarse Violetta." Dat het concept beviel, is volgens Krispijn ook terug te zien in het feit dat klanten vaak ook weer terug kwamen. "Ook vonden ze het jammer dat we zaterdag voor het laatst open waren."

Kassakoopje van de dag: de wilde aardappels. Gewassen en al, een hele zak van 2 kilo voor 5 euro.
Twee weken lang was in de Pieperboetiek van alles over de aardappel te vinden: van aardappelgeschiedenis tot aardappeltoekomst. En in de tentoonstellingsruimte werden diverse activiteiten georganiseerd, zoals een lezing, een aardappeldebat en chefkok Jonathan Karpathios heeft een aardappeldiner verzorgd.

Het diner, verzorgd door Jonathan Karpathios.
Voor meer informatie: [email protected], 06 18643705