"Peter Jacobs: "Jarenlang te bescheiden geweest"

TerraSana vernieuwt uiterlijk en verlegt focus

Tholen - Er zijn volop ontwikkelingen gaande bij TerraSana. Zo is de vormgeving van het merk onlangs totaal vernieuwd en is het bedrijf uit Leimuiden een verregaande samenwerking aangegaan met Natudis. Door de samenwerking krijgt TerraSana nog meer ruimte om zich van groothandel om te vormen tot merkenleverancier. En tegelijkertijd kan Natudis nog meer retailers het totale TerraSana-assortiment bieden.

Peter Jacobs, sinds 2013 bij TerraSana actief als interim-directeur, geeft toelichting op deze belangrijke stappen: "TerraSana is een mooi merk dat gezien mag worden, maar naar mijn mening is TerraSana jarenlang te bescheiden geweest. We willen nu echt laten zien wie we zijn en meer een voorloper worden. Daarom hebben we een mooie lijn neergezet, waarmee we nu dus ook Natudis hebben benaderd. Door deze samenwerking wordt de beschikbaarheid van onze merken TerraSana, Santé, Logona en Bodemschätze groter."
 

Renate Bruins-Haack en Trudy Pannekeet in het 'communicatie-hart' van TerraSana.

Trudy Pannekeet is als marketing & communicatie manager bij TerraSana is nauw betrokken geweest bij het ontwerpproces. Ze geeft hierover wat meer toelichting: "Het is voor ons van essentieel belang dat we als TerraSana een duidelijk gezicht hebben, ook omdat we vanaf nu nog meer zelf gaan produceren. Het nieuwe ontwerp komt echt vanuit onszelf. 'TerraSana positive eating' is een vrolijk merk in een nieuwe vorm."

Ook diverse klanten van TerraSana zijn betrokken geweest in het ontwerpproces. "Natuurlijk zijn we onze klanten in dit proces niet vergeten. Zij reageerden erg enthousiast op de planen en ook nu het nieuwe merk staat hebben we al veel positieve reacties gehad." Trudy benadrukt aan dat TerraSana qua innerlijk weinig zal veranderen: "Wij willen dat mensen ook in de toekomst bij wijze van spreken niet op het etiket hoeven te kijken. De ingrediënten kloppen en wij stoppen onze producten niet vol met stiekeme suikers en dergelijke."


Het nieuwe etiket van de notenpasta Almond.

Uiteraard hoort bij een nieuw merk in nieuwe vorm ook een fris logo en nieuwe verpakkingen. De vertrouwde TerraSana-producten worden één voor één aangepakt. De pure notenpasta's die het bedrijf zelf produceert zijn als eerste voorzien van een nieuw jasje. Ook introduceert TerraSana twee nieuwe notenpasta's: de Tahin, gemaakt van gemengd en ongepeld sesamzaad en de 3-Mix. "De 3-Mix is een gemengde notenpasta zonder pinda's, maar met cashewnoten, amandelen en hazelnoten. Hieromheen gaan we de komende tijd veel acties voeren."


Notenpasta Almond met de nieuwe look.

De Raw Superfoods-lijn is de volgende lijn die met het nieuwe uiterlijk beschikbaar zal zijn. "Ook zijn de productieruimtes geheel vernieuwd, waardoor we de kwaliteit van onze producten nog beter kunnen garanderen en contaminaties kunnen voorkomen."


In de kast in de vergaderruimte toont TerraSana het nieuwe uiterlijk van de producten.

Er worden de komende tijd nog wat veranderingen in het assortiment doorgevoerd. Zo zijn de cosmetica-lijnen Santé en Logona nog eens heel kritisch bekeken. Tevens is besloten om afscheid te nemen van Sonnentor. TerraSana biedt nu Bodemschätze aan. "Dit is een heel pure en compacte lijn. De producten worden echt met liefde geteeld. Het is mooi om te zien hoeveel gevoel ze bijvoorbeeld in de thee leggen."

Voor meer informatie:

Trudy Pannekeet
TerraSana
Waaier 10
2451 VV Leimuiden
0172 503347
Trudy.pannekeet@terrasana.nl
www.terrasana.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven