De omzet van voedingsmiddelenbedrijf Wessanen is in de eerste helft van 2014 met 2% gestegen tot 272,5 miljoen euro. De nettowinst van voortgezette activiteiten steeg van 3,4 miljoen naar 13,6 miljoen euro. In deze cijfers zijn de resultaten van de onderdelen distributeur Natudis en snackdochter Izico niet meegenomen. De twee divisies werden in het afgelopen kwartaal verkocht.
De merkendivisie vertoonde de grootste omzetgroei, met 4,8% naar 218,9 miljoen euro. Omdat reguliere supermarkten steeds meer schapruimte voor dit soort producten vrij maken en er ook steeds meer gespecialiseerde supermarkten bijkomen verwacht Wessanen voor dit onderdeel ook voor de rest van het jaar groei. De markt zal volgens de onderneming ongeveer 5% groeien komend half jaar.
De omzet van Amerikaanse drankendochter ABC daalde van 60,4 miljoen euro naar 53,6 miljoen euro. Als gevolg van lagere operationele kosten en het terugschroeven van de marketinguitgaven was het bedrijfsonderdeel wel weer winstgevend. Wessanen verwacht dat ABC ook over heel 2014 winst zal maken.
Bron: Wessanen

Abonneren
Vacatures
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
- Lead Auditor Kwaliteit & Processen
- Junior account manager
- Accountmanager
Top 5 - gisteren
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- Pipie Smits van Oyen is nieuwe voorzitter Biohuis
- Lidl zet in op biologische huismerken
- Speeltuin voor opgehokte kippen
- Groenboeren Conferentie 'Hoe dan wel?': zaterdag 4 februari op Educatorium UvU
Top 5 - afgelopen week
- PFAS gevonden in biologische eieren in Denemarken
- Uniek korte-keten-concept van graan tot brood gepresenteerd
- Biologische sector is ondanks grote uitdagingen positief gestemd
- "Wij maken bio-pindakaas met hart en ziel, daarom maken wij kans tegenover het grote geld"
- Minister van der Wal enthousiast over stikstofplan Joost Samsom
Top 5 - afgelopen maand
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-01-31 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken
- 2023-01-31 Lidl zet in op biologische huismerken
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen
- 2023-01-04 Crisp sloot 2021 af met verlies van ruim 15 miljoen euro
- 2023-01-03 De kracht van dichtbij: 60% van alle aankopen vindt over 5 jaar lokaal plaats
- 2022-12-23 Het was een wonderlijk jaar bij Odin
- 2022-12-21 Colruyt-medewerkers zetten producten anderhalf uur per dag sneller in de rekken