Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzet Wessanen in eerste helft van 2014 met 2% gestegen

De omzet van voedingsmiddelenbedrijf Wessanen is in de eerste helft van 2014 met 2% gestegen tot 272,5 miljoen euro. De nettowinst van voortgezette activiteiten steeg van 3,4 miljoen naar 13,6 miljoen euro. In deze cijfers zijn de resultaten van de onderdelen distributeur Natudis en snackdochter Izico niet meegenomen. De twee divisies werden in het afgelopen kwartaal verkocht.



De merkendivisie vertoonde de grootste omzetgroei, met 4,8% naar 218,9 miljoen euro. Omdat reguliere supermarkten steeds meer schapruimte voor dit soort producten vrij maken en er ook steeds meer gespecialiseerde supermarkten bijkomen verwacht Wessanen voor dit onderdeel ook voor de rest van het jaar groei. De markt zal volgens de onderneming ongeveer 5% groeien komend half jaar.

De omzet van Amerikaanse drankendochter ABC daalde van 60,4 miljoen euro naar 53,6 miljoen euro. Als gevolg van lagere operationele kosten en het terugschroeven van de marketinguitgaven was het bedrijfsonderdeel wel weer winstgevend. Wessanen verwacht dat ABC ook over heel 2014 winst zal maken.

Bron: Wessanen
Publicatiedatum: