De omzet van voedingsmiddelenbedrijf Wessanen is in de eerste helft van 2014 met 2% gestegen tot 272,5 miljoen euro. De nettowinst van voortgezette activiteiten steeg van 3,4 miljoen naar 13,6 miljoen euro. In deze cijfers zijn de resultaten van de onderdelen distributeur Natudis en snackdochter Izico niet meegenomen. De twee divisies werden in het afgelopen kwartaal verkocht.
De merkendivisie vertoonde de grootste omzetgroei, met 4,8% naar 218,9 miljoen euro. Omdat reguliere supermarkten steeds meer schapruimte voor dit soort producten vrij maken en er ook steeds meer gespecialiseerde supermarkten bijkomen verwacht Wessanen voor dit onderdeel ook voor de rest van het jaar groei. De markt zal volgens de onderneming ongeveer 5% groeien komend half jaar.
De omzet van Amerikaanse drankendochter ABC daalde van 60,4 miljoen euro naar 53,6 miljoen euro. Als gevolg van lagere operationele kosten en het terugschroeven van de marketinguitgaven was het bedrijfsonderdeel wel weer winstgevend. Wessanen verwacht dat ABC ook over heel 2014 winst zal maken.
Bron: Wessanen

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- Fotoreportage BioXpo - Veel nieuwe producten bij de Nederlandse exposanten
- Machandel nu volledig in Britse handen
- Druiventuin in de verkoop, maar telers stoppen (nog) niet
Top 5 - afgelopen maand
- Annette Harberink vertrekt van Natuurderij Keizersrande
- Europees parlement stemt met grote meerderheid voor marktgestuurde stimulering van bio-landbouw
- Zenderense Es behaalt Skal-certificaat
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-19 Migros sluit partnerschap met Bio Suisse
- 2022-05-18 Eerste Ekoplaza Foodmarqt opent 21 mei in Amsterdam
- 2022-05-18 Kosten gezinsmaaltijdbox jaarlijks gemiddeld €2.477
- 2022-05-13 Lidl opent haar nieuwste duurzame distributiecentrum in Almere
- 2022-05-12 Frankrijk: Carrefour viert 30 jaar sinds eerste biologische product
- 2022-05-12 Van fast fashion naar slow food bij Ekoplaza Alkmaar
- 2022-05-12 'De mooiste boodschap is bio'
- 2022-05-10 Pilot True Price Winkelformat in de biologische speciaalzaak gestart
- 2022-05-09 Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in folders
- 2022-05-06 "Ecologie en economie gaan bij ons hand in hand"
- 2022-05-02 Kabinet maakt einde aan misleidende 'van-voor' prijzen in supermarkten
- 2022-05-02 Bio-branche laat zich zien tijdens AH Beter eten Festival
- 2022-04-29 Odin Bezorgdienst breidt uit naar het noorden
- 2022-04-29 AH gaat komende maandag over op herbruikbare verszakjes voor AGF
- 2022-04-26 "Wildgroei aan duurzaamheidskeurmerken in de supermarkt"
- 2022-04-26 BELhaize producten en markten zetten lokale leveranciers Delhaize in de kijker
- 2022-04-25 De Aanzet neemt afscheid van Maarten, Jos en Laura
- 2022-04-21 AH-klanten met premium abonnement kopen fors meer bio-producten
- 2022-04-20 Biologisch keurmerk laat sterke groei zien over 2021
- 2022-04-15 Carrefour past blockchaintechnologie toe op AGF-producten van het bio-huismerk