Overal om je heen wordt reclame gemaakt voor te zout, te vet en te zoet voedsel. Daarom werd de Big Bang Broccoli-campagne gelanceerd om groenten in het zonnetje te zetten, want slechts 5% van de Nederlanders eet voldoende groente. Op zaterdag 31 mei om 12:00 uur viert Big Bang Broccoli de start van het Hollandse broccoliseizoen met een broccoliveiling op een nog geheime locatie in Amsterdam!
Big Bang Broccoli is een campagne van FoodGuerrilla die aandacht vraagt voor gezond eten enerzijds, en de gigantische marketingbudgetten die schuil gaan achter ongezond voedsel anderzijds. Dat doen zij in samenwerking met slimme reclamebureaus, brancheorganisaties en andere enthousiastelingen die zich belangeloos inzetten voor broccoli als icoon voor gezond voedsel.
Op zaterdag 31 mei om stipt 12:00 uur organiseert FoodGuerrilla samen met Nederlandse broccolitelers een broccoliveiling in hartje Amsterdam om de start van het oogstseizoen te vieren. De veiling wordt geleid door veilingmeester Jan-Wolter van den Berg (onder andere veilinghuis Sotheby's). Daarna verkopen we verse broccoli's en is iedereen welkom om aan te schuiven voor een gratis broccolilunch: de broccoli belandt direct van het land op je bord! Ga ook in gesprek met de producent van je eten: de broccoliteler. Wil je op de hoogte blijven van de campagne en de locatie van de lunch? Meld je dan aan via het Facebookevent.
Na de opening van het broccoliseizoen gaan we samen met jou van broccoli de meest gewilde groente van Nederland maken. Van 31 mei tot en met 11 juni zetten we broccoli in heel Nederland op de kaart. Doe ook mee met de campagne en koop een broccoli, organiseer een diner, Twitter een foto of plaats een recept. Samen maken we een Big Bang voor Broccoli!
Volg Big Bang Broccoli via:
Facebook.com/BIGBANGBROCCOLI
Twitter: @BIGBANGBROCCOLI
www.bigbangbroccoli.com
Big Bang Broccoli is een initiatief van FoodGuerrilla en wordt mede mogelijk gemaakt door de steun van Greenport NHN, Frugiventa, ZLTO en The Greenery.
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-25 Kansen voor biologische teelt van Cantaloupe-meloenen
- 2022-05-25 "Tijdens de langdurige bewaring wordt het kaf van het koren gescheiden"
- 2022-05-25 Catalaans bedrijf maakt eetbare verpakkingen
- 2022-05-24 "Komend seizoen breiden we de teelt van bio-zoete aardappelen in Portugal met 30 hectare uit"
- 2022-05-23 Piekopbrengst voor bio-blauwe bessen in Californië en Georgia
- 2022-05-23 Groente & Fruitbrigade opent derde locatie in IJsselmuiden
- 2022-05-20 Regering moet onderzoek doen naar nutriënten uit menselijke mest
- 2022-05-20 "Combinatie van verse en verwerkte gember vergroot afzetkansen"
- 2022-05-20 "Totaalassortiment aanbieden is een uitdagende, maar ook zeer passende stap"
- 2022-05-19 Special AGF volgende maand van start
- 2022-05-19 Biologische landbouw in opmars in het Verenigd Koninkrijk
- 2022-05-19 Areaaluitbreiding vollegrondsgroenteteelt, biologische tuinbouw in opmars
- 2022-05-19 Oogst van witte kolen in rassenproef had vroeger gemogen
- 2022-05-18 Ombouw kas voor bioteelt in beeld
- 2022-05-18 Dure groenten in supermarkt, dus dan maar zelf kweken?
- 2022-05-18 "Aanbod oude aardappelen raakt geleidelijk op"
- 2022-05-18 "Droogte precair maar nog niet desastreus voor akker- en tuinbouw"
- 2022-05-17 Vervolg Green Deal voor duurzame voedselproductie
- 2022-05-17 "Hoe langer je biologisch teelt, hoe blijer je wordt"
- 2022-05-16 Ex-profvoetballer Mario Gomez investeert in Food Tech start-up Organic Garden