Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Aankopen eenvoudig te achterhalen door bonuskaart"

Albert Heijn aansprakelijk gesteld voor vleesfraude

Albert Heijn is door ConsumentenClaim aansprakelijk gesteld voor de fraude met biologische ham. In de periode juni tot en met oktober 2012 werd door toeleverancier VION/Encebe gewone ham omgekat tot biologische ham. Hierdoor belandden circa 100.000 pakjes frauduleuze ham in de winkels. Deze week werd VION door de tuchtrechter voor deze fraude veroordeeld. ConsumentenClaim is van mening dat klanten die zijn misleid hun geld moeten terugkrijgen.

Volgens consumentenrecht is er sprake van dwaling en dient de winkel waar het product is gekocht het aankoopbedrag terug te betalen. In de praktijk gebeurt dit echter bijna nooit. Directeur Stef Smit van ConsumentenClaim: "Bedrijven frauderen, krijgen een boete en daarna gaan ze weer over tot de orde van de dag. Naar gedupeerde consumenten wordt niet omgekeken. Wij vinden dat dit moet veranderen."

Bonuskaart

In de aansprakelijkstelling is Albert Heijn gesommeerd om de aankoopbedragen terug te betalen en de vergoeding vast te stellen op basis van de met de bonuskaart geregistreerde aankopen. "Van dit soort aankopen hebben mensen over het algemeen geen bonnetjes meer. Bij Albert Heijn zijn echter alle aankopen met de bonuskaart geregistreerd. Het is dus heel eenvoudig te achterhalen hoeveel pakjes ham er in de bewuste periode zijn gekocht."

ConsumentenClaim bestempelt deze claim als een maatschappelijke claim waar zij zich belangeloos voor inzet. Gedupeerden kunnen zich gratis aanmelden op www.consumentenclaim.nl om aan de claim mee te doen.
Publicatiedatum: