
Filip Fontaine, directeur van Veiling BelOrta, vertelt: "Het aandeel bio in onze totale omzet is zo'n drie procent. Biologische telers hadden zo hun twijfels en vroegen zich de laatste tijd af of ze nog wel plaats hebben binnen het grote BelOrta. Natuurlijk hebben wij plaats voor onze bio-telers. We kunnen ze niet missen. Misschien hebben we onze bio-producenten door de drukte de laatst tijd iets te weinig aandacht gegeven, maar daar gaan we nu wat aan doen."

"Momenteel zijn we intensief bezig om het hele bio-proces te herbekijken en we willen met een nieuw elan naar de markt gaan. We gaan het echt totaal anders aanpakken en een aantal zaken gaan ingrijpend veranderen. We willen nog dichter bij onze telers staan en tegelijkertijd ook dichter bij de markt. Alles moet nauw op elkaar aansluiten. Er komen kortere communicatielijnen. Kort gezegd: we maken een bio-specifieke vertaalslag om processen te optimaliseren. Ook zal een vertaalslag worden gemaakt tussen bio en gangbaar. Momenteel zijn we in overleg met onze telers en ik verwacht dat we met onze nieuwe plannen nog sterker in de markt komen te staan en onze bio-afdeling weer terug zal groeien."
Voor meer informatie: www.belorta.be
Auteur: Gertrude Snoei