Oostenrijk: Zo'n 350.000 mensen geïnformeerd over bio tijdens Bio-Aktionstag

Van 6 tot en met 15 september hield Agrarmarkt Austria (AMA) weer de Oostenrijkse Bio-Aktionstage, die de consumenten warm moesten maken voor biologisch voedsel. Zo'n 20% van het landbouwgebied in Oostenrijk wordt al biologisch bewerkt en 7% van alle levensmiddelen worden in bio-kwaliteit gekocht - waarbij de tendens stijgend is. Het kopen van biologische producten is een heel bewuste keuze van de Oostenrijkse consumenten.

In veel gezinnen is de geboorte van een kind het moment om te starten met het kopen van bio-producten. Dat bewijzen ook de cijfers van Agrarmarkt Austria. Ouderen en jonge gezinnen met kinderen geven het meeste uit aan biologische producten. De marktonderzoeken van Agrarmarkt Austria laten ook zien dat meer kennis over biologische producten en hun productie de discussies over de prijzen afzwakt. Daarom wil Agrarmarkt Austria met haar campagnes ook laten zien hoe de biologische productiewijze in elkaar steekt en waaraan consumenten bio-producten duidelijk kunnen herkennen.



De Bio-Aktionstage werden dit jaar voor de elfde keer gehouden en zetten elk jaar biologisch gedurende twee weken in de spotlights. Tijdens deze dagen worden meer dan 350.000 mensen persoonlijk aangesproken en geïnformeerd. Zestien bio-infopoints verspreid over heel Oostenrijk, prijsspellen en meer dan honderd mensen die op drukbezochte plaatsen informatie gaven over biologisch eten, maakten dit jaar tijdens de Bio-Aktionstage de consument warm voor biologisch voedsel. Biologische telers en boeren bij de infopoints beantwoordden alle vragen over biologische levensmiddelen en de productie ervan en alle bio-fans kregen gratis een schaaltje yoghurt of een kop koffie.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven