Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Al 70% van de financiering bij elkaar gebracht

Obligaties in Nederlandse Yoghurt blijken slimme zet

Yoghurt Barn is een nieuw food-retail concept gericht op biologische, Nederlandse yoghurt. Met zo'n dertig procent groei per maand in de eerste vestiging in Utrecht, willen de ondernemers nu meer vestigingen gaan openen. In De Pijp in Amsterdam wordt binnenkort de tweede Barn geopend. Gefinancierd via CrowdFunding.

Inspiratie voor het starten van Yoghurt Barn werd door oprichters Esther en Wouter Staal opgedaan in New York, waar natural yoghurt de laatste trend is. Yoghurt Barn maakt het in hun winkel mogelijk om zelf yoghurt samen te stellen, of om één van de bestaande combinaties te bestellen, zowel als ontbijt, lunch, tussendoortje, of toetje. Tevens kan in de winkel koffie, slow tea, een Picknick, Brunch en High Tea genuttigd worden. De eerste winkel werd in oktober 2012 geopend op de Neude, in Utrecht, en hiermee is Yoghurt Barn de eerste retail keten die op deze wijze het hele jaar door yoghurt verkoopt, niet enkel frozen yoghurt in de zomermaanden.


Juist in crisistijd

Hoewel verschillende mensen het Esther en Wouter afraadden om in deze tijd de stap naar het ondernemerschap te maken, besloten zij hun plannen toch door te zetten. Wouter: "We hadden beiden een goede baan en mensen verklaarden ons dan ook voor gek om deze stap te nemen. Maar wij zien juist in deze tijd enorme kansen omdat er in de retailsector zo weinig vernieuwends gebeurt. Daarbij vinden we het gewoon leuk om onze passie en aandacht voor kwaliteit met zoveel mogelijk mensen te delen."

Dertig procent omzetgroei

In het eerste jaar werd Yoghurt Barn een begrip in Utrecht en klanten weten hun weg inmiddels te vinden naar het vernieuwende concept. De omzet stijgt iedere maand met bijna 30%, vandaar dat het voor de hand ligt om een nieuwe zaak te openen, in Amsterdam. Wouter: "We willen de markt openbreken. Mensen kennis laten maken met onze manier van werken. Kwalitatief hoogstaande, duurzame producten en de klant staat op nummer 1."

CrowdFunding

Esther en Wouter wisten al snel dat de financiering voor de nieuwe vestiging een probleem zou worden bij de bank. Daarom hebben ze gekozen voor crowdfunding. Via crowdfunding platform CrowdAboutNow is het voor iedereen die interesse heeft mogelijk om mee te investeren. Dat kan vanaf €250 en naast een rendement van 15% over drie jaar krijgen investeerders ook andere extra's, in natura. Een Picknick, High Tea of Brunch bijvoorbeeld. "Omdat we betrokken investeerders willen die begrijpen wat we doen en omdat het veel leuker is om mensen, in plaats van een bank, daarvan mee te laten profiteren", aldus Wouter.

De campagne loopt nog twee maanden. Inmiddels is bijna 70% van de financiering bij elkaar gebracht.

Kijk voor meer informatie op:

www.yoghurtbarn.nl
www.facebook.com/yoghurtbarn
www.twitter.com/yoghurtbarn
Publicatiedatum: