Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
EkoPlaza loopt voorop met belangrijke boodschap

Soilmate: een wereldoplossing in een bakje bio-trostomaten

Na een grootse lancering in Duitsland ligt hij nu ook in Nederland in het schap: de Soilmate. EkoPlaza is de eerste winkelketen die hem verkoopt. De Soilmate is een fraai vormgegeven bakje met biologische trostomaten, compost en basilicumzaadjes. De prijs bedraagt een paar cent meer dan een gewoon bakje trostomaten. Via teksten op het bakje wordt de consument uitgedaagd om 'guerilla farmer' te worden en zo een reis te winnen naar Egypte. Want achter dit bakje trostomaten schuilt een groot verhaal. "Met de Soilmate maken we een wereldwijd probleem letterlijk behapbaar", aldus Volkert Engelsman van Nature & More.



De Soilmate is ontwikkeld in het kader van de campagne Save Our Soils, waar inmiddels meer dan 40 prominente internationale partners zijn aangesloten, zoals de FAO, Triodos Bank, ICCO, Oxfam-Novib en de Youth Food Movement. De campagne draait om het probleem van bodemverarming: volgens de Verenigde Naties verliezen we per minuut dertig voetbalvelden aan vruchtbare landbouwgrond als gevolg van onverantwoorde landbouwpraktijken. Dit betekent een enorme bedreiging voor de wereldwijde voedselzekerheid en het klimaat. De Soilmate wil duidelijk maken dat de oplossing in de biologische landbouw ligt. Op de website www.saveoursoils.com wordt dit met een groot aantal wetenschappelijke publicaties onderbouwd.

De combinatie van versproduct en tuinartikel is ongebruikelijk in de supermarkt, maar oogt eenvoudig en vanzelfsprekend. Er ging een langdurig proces van brainstormen en ontwikkeling aan vooraf, waar de bekende, jong overleden reclameman Rob van Gijzelen bij betrokken was. Volkert Engelsman, directeur van Nature & More en initiator van de campagne: "We willen de consument bereiken via zijn dagelijkse boodschappen. Daarom werken NGO's zoals de FAO in deze campagne samen met bedrijven als Nature & More en EkoPlaza. Met de Soilmate maken we een wereldprobleem van ongekende omvang nu letterlijk behapbaar."



EkoPlaza is een keten met 62 biologische supermarkten in Nederland. In ruime, overzichtelijke winkels wil EkoPlaza de voordelen van biologisch op een laagdrempelige manier onder de aandacht brengen. Nature & More is het 'trace & tell' merk van Eosta, Europees marktleider in verse biologische groente en fruit.

Kijk voor meer informatie op www.saveoursoils.com.
Publicatiedatum: