
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Bestuurswisseling en onderzoek naar consumentengedrag tijdens ledenvergadering BioNederland
- "Ik vorm mijn bedrijf liever om tot bos dan tot traditioneel landbouwbedrijf"
- Kenari noten klaar voor entree op de Europese markt
- "Nóg meer eisen maken Landbouwakkoord een illusie"
- Planten- en warenmarkt bij Het Blauwe Huis in Ruinerwold
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
EkoPlaza loopt voorop met belangrijke boodschap
Soilmate: een wereldoplossing in een bakje bio-trostomaten
De Soilmate is ontwikkeld in het kader van de campagne Save Our Soils, waar inmiddels meer dan 40 prominente internationale partners zijn aangesloten, zoals de FAO, Triodos Bank, ICCO, Oxfam-Novib en de Youth Food Movement. De campagne draait om het probleem van bodemverarming: volgens de Verenigde Naties verliezen we per minuut dertig voetbalvelden aan vruchtbare landbouwgrond als gevolg van onverantwoorde landbouwpraktijken. Dit betekent een enorme bedreiging voor de wereldwijde voedselzekerheid en het klimaat. De Soilmate wil duidelijk maken dat de oplossing in de biologische landbouw ligt. Op de website www.saveoursoils.com wordt dit met een groot aantal wetenschappelijke publicaties onderbouwd.
De combinatie van versproduct en tuinartikel is ongebruikelijk in de supermarkt, maar oogt eenvoudig en vanzelfsprekend. Er ging een langdurig proces van brainstormen en ontwikkeling aan vooraf, waar de bekende, jong overleden reclameman Rob van Gijzelen bij betrokken was. Volkert Engelsman, directeur van Nature & More en initiator van de campagne: "We willen de consument bereiken via zijn dagelijkse boodschappen. Daarom werken NGO's zoals de FAO in deze campagne samen met bedrijven als Nature & More en EkoPlaza. Met de Soilmate maken we een wereldprobleem van ongekende omvang nu letterlijk behapbaar."
EkoPlaza is een keten met 62 biologische supermarkten in Nederland. In ruime, overzichtelijke winkels wil EkoPlaza de voordelen van biologisch op een laagdrempelige manier onder de aandacht brengen. Nature & More is het 'trace & tell' merk van Eosta, Europees marktleider in verse biologische groente en fruit.
Kijk voor meer informatie op www.saveoursoils.com.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-06-09 "Biologisch telen is niet altijd gemakkelijk en de werkdruk is enorm"
- 2023-06-09 Consumptie biologisch in Frankrijk met 4,6% gedaald
- 2023-06-09 "Zomerreductie houdt paddenstoelenaanbod in balans"
- 2023-06-09 Opvolgers druiventelers krijgen een gezicht
- 2023-06-09 Zorgbestuurders en specialisten krijgen ToekomstProeverij voorgeschoteld bij Van Gelder
- 2023-06-09 Vier verschillende zeewierondernemers winnen Seaweed Innovation Challenge
- 2023-06-08 "Ik vorm mijn bedrijf liever om tot bos dan tot traditioneel landbouwbedrijf"
- 2023-06-07 Agroberries verwerft aandelen in BerryWorld
- 2023-06-07 “Zweden en Marokko nieuwe afzetmarkten voor Xenia-peer”
- 2023-06-07 "Omstandigheden niet optimaal door koud voorjaar en minder natuurlijke bestuivers"
- 2023-06-07 Grote verliezen in Letse fruitteelt vanwege voorjaarsvorst
- 2023-06-07 "Wateroverlast treft biologische oogst in Italië"
- 2023-06-06 "Dat juist Marloe en Raymond de BD-aspergeteelt omarmd hebben, past goed bij hun eigenzinnige karakter"
- 2023-06-06 Boer Ayoub bezoekt bio-fruitteler Wil Sturkenboom
- 2023-06-06 VS: Verkoop biologische citrus daalt
- 2023-06-05 Bio-teler groeit voorzichtig: “Het was maar een beetje meer, maar we kregen ze slecht weg”
- 2023-06-05 Onderzoek naar link tussen beschikbaarheid van zoet water en stikstofefficiëntie
- 2023-06-05 Welke vijf bedrijven maken kans op de BioVLAM 2023?
- 2023-06-05 BD-druiventelers vinden opvolger en kunnen gaan afronden
- 2023-06-02 "In vergelijking met vorig jaar hebben we ons verkoopseizoen eerder moeten beëindigen"