"Blijven nieuwe activiteiten ontwikkelen, proeverij is daar een voorbeeld van"

Ook de horeca ontdekt veelzijdig assortiment Natrada

Tholen – Bij Natrada zijn ze momenteel druk met de voorbereiding van een bio-wijnassortimentsproeverij. Deze wordt donderdag 27 juni aanstaande in Amersfoort gehouden. "Dit wordt een soort inloopdag. Deelnemers kunnen vrijblijvend van zo'n dertig wijnen uit ons assortiment proeven. We zullen er kleine hapjes bij serveren", vertelt eigenaar Ramon van Huffelen. Hij geeft aan dat groothandel flink doorgroeit. "Vorig jaar was een goed jaar voor de bio-branche en dit geldt tot nu toe ook voor 2013. Wij profiteren daar uiteraard van. Daarom is het ook belangrijk om nieuwe activiteiten te blijven ontwikkelen. Deze proeverij is hier een goed voorbeeld van."

Ramon is blij met de groeiende interesse vanuit de horeca voor de producten van Natrada. "We krijgen veel vragen vanuit de horeca. En dan gaat het niet alleen over de wijnen, maar ook de parfumvrije was- en reinigingsmiddelen uit ons assortiment zijn voor hen interessant. Deze zijn bijvoorbeeld erg geschikt voor mensen die allergisch reageren op chemische producten."


Organic wine concept

Natrada biedt met het 'Organic wine concept' winkels en horecagelegenheden een uitgebalanceerd assortiment bio-wijnen aan. "Dit werkt goed. We bieden een grote variëteit aan wijnen. Qua prijs schommelt dit tussen 2,20 euro en 40 euro per fles. Wij leveren goed betaalbare huiswijnen, maar ook de besten van de wereld. Hieronder reken ik bijvoorbeeld de Barolo's uit Piemonte en de Brunello uit Montalcino. Dit zijn van oorsprong reguliere wijnproducenten die nu ook biologische wijnen produceren. Daardoor kunnen zij sommige bio-wijnen zelf goedkoper aanbieden dan de gangbare varianten." Eén van de hardlopers binnen het wijnassortiment is de huiswijn Drágora. "Deze wijn doet het bijvoorbeeld heel goed in brasserieën en cafés."



Onlangs is het assortiment uitgebreid met Portugese, Sloveense en Oostenrijkse wijnen. "Sloveense bio-wijn heeft niemand. En er komen ook Griekse wijnen aan", vertelt Ramon. De medewerkers van Natrada sourcen alle wijnen zelf. "Joren en ik hebben de afgelopen tijd diverse wijnbeurzen afgestruind op zoek naar mooie biologische wijnen. We proeven dan heel wat af, ik schat dat we dagelijks zo'n 80 verschillende wijnen proeven. Het is belangrijk om over de nodige kennis te beschikken, alleen dan kan je de juiste wijnen aanbieden." Ramon wil bij Natrada goede wijn aanbieden tegen een lagere prijs dan men gewend is. "Dit kunnen we doen doordat we rechtstreeks contact hebben met de afnemers."


Een deel van de producten uit het Utrekram-assortiment.

Verzorgingsproducten

Natrada biedt dus ook een groot aantal verzorgingsproducten aan. Onlangs is een nieuwe mannenlijn van Speick aan het assortiment toegevoegd, deze is BDIH-gecertificeerd. Natrada is daarnaast nog altijd exclusief distributeur van het Deense merk Urtekram. "Er staat een restyling op stapel en ze zijn druk met het aanpassen van de formuleringen voor het Cosmos-keurmerk dat straks het EcoCert keurmerk gaat vervangen. Het contact met Urtekram is zoals altijd uitstekend. We zitten echt op één lijn. Eind augustus zijn we weer drie dagen in Denemarken om de nieuwste productiefaciliteiten te bekijken."


Natrada heeft ook zo'n 50 verschillende olijfhouten producten in het assortiment. Dit varieert van spatels tot vijzels. Deze producten worden gemaakt van oude olijfbomen. "Het is leuk dat deze bomen op deze manier hergebruikt kunnen worden."

Voor meer informatie:

Ramon van Huffelen
Natrada
Dijkgraafweg 60
7336 AT Apeldoorn
055 5337799
informatie@natrada.nl
www.natrada.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven