Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Doel is bezoekers van Horecava bewuster in te laten kopen

Thema PUUR op Horecava 2014 krijgt langzaamaan vorm

Tholen - In Amsterdam zijn de voorbereidingen van de Horecava 2014, van 13 tot en met 16 januari, al volop aan de gang. In januari 2013 werd voor het eerst tijdens de Horecava de themawereld PUUR ingericht. Deze themawereld zal ook in 2014 weer terugkeren op de Horecava. PUUR biedt een podium aan producenten van duurzame producten. "De belangrijkste doelstelling van PUUR is om de bezoekers van de Horecava, actief in de foodservice en out-of-home markt, bewust te maken over biologische producten en duurzaamheid. Ook nemen we hierin een stuk transparantie mee", vertelt Remco Pot, product-/salesmanager Horecava.


Zo zal de themawereld PUUR er ongeveer uit komen te zien.

Hij geeft aan dat het uiteindelijke doel is om de bezoekers van Horecava bewuster in te laten kopen. "Daarom leggen we op PUUR 2014 de nadruk transparantie over de herkomst van de producten. En voor zulke producten kom je al snel in de bio-hoek terecht." Remco erkent dat alle bedrijven die meedoen aan PUUR 2014 hier een commercieel belang bij hebben, maar het belangrijkste is volgens hem dat zij met een beperkte investering bio heel tastbaar kunnen maken voor de bezoekers. "Uiteraard kunnen de deelnemers tijdens de Horecava contacten met bestaande klanten onderhouden en potentiƫle nieuwe klanten ontmoeten, maar we willen de bezoeker vooral iets meegeven."

In januari 2013 werd voor het eerst tijdens de Horecava de themawereld PUUR ingericht. Volgens Remco was deze eerste editie erg geslaagd. "Dit concludeer ik uit de geluiden eromheen. Zowel de deelnemende bedrijven als de bezoekers waren erg enthousiast. De themawereld werd beoordeeld met een 7,2. Dat is prima voor een eerste editie."


De eerste visual.

De organisatie gaat voor de komende editie een strakker kader aanhouden. "Het concept moet kloppen. Een belangrijk leerpunt is dat in januari bedrijven meer producten presenteerden dan enkel duurzame producten. Essentieel is dat de deelnemers kunnen vertellen waar de producten vandaan komen. PUUR 2014 staat voor culinair genieten waarbij de herkomst van de producten en ingrediƫnten transparant is."

De komende tijd zal meer duidelijk worden over de mogelijkheden tot deelname. Een eerste visual van de wereld PUUR is inmiddels al rondgestuurd. Het concept zal duurzaam gebouwd worden. Er zullen uitsluitend 'pure' materialen gebruikt worden, zoals FCS-hout, kartonnen (recyclebare) vloerafwerking, sloop- en steigerhout, boomstammen en echt gras. En alles wordt afgewerkt met verf op waterbasis.

Voor meer informatie:

Remco Pot
Product- / Salesmanager Horecava
06 26434599
r.pot@rai.nl
www.horecava.nl