Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
PPS Marktontwikkeling Natuur en Biodiversiteit:

Aan de slag met vermarkten van Natuur en Biodiversiteit

Natuur en biodiversiteit zijn belangrijke onderwerpen waar de biologische sector (nog meer) werk van wil maken. Daarom heeft Bionext samen met Kruidenier Foodservices en de Vogelbescherming het initiatief genomen tot de PPS Marktontwikkeling Natuur en Biodiversiteit. Op 1 april was de cofinanciering rond en intussen is dit topsectorenproject in volle gang. In dit project laten de initiatiefnemers onderzoeken hoe we de bovenwettelijke prestaties op het gebied van natuur, landschap en biodiversiteit het beste kunnen borgen (certificeren) en vermarkten. Daarvoor wordt onderzoek gedaan onder consumenten en worden pakketten van natuurmaatregelen (denk aan weidevogelbeheer of beheer van natuurgronden) samengesteld en doorgerekend.

Om zo veel mogelijk input te krijgen uit de praktijk en van bestaande projecten is een breed projectteam samengesteld met vertegenwoordigers van Natuurweide, FrieslandCampina/Ecomel, Vogelbescherming, BioHuis, Stichting Ekokeurmerk en Kruidenier Foodservice.

Voor meer informatie over dit project kunt u terecht bij Maurits Steverink of Maaike Raaijmakers.

Publicatiedatum: