Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
PPS Marktontwikkeling Natuur en Biodiversiteit:
Aan de slag met vermarkten van Natuur en Biodiversiteit
Natuur en biodiversiteit zijn belangrijke onderwerpen waar de biologische sector (nog meer) werk van wil maken. Daarom heeft Bionext samen met Kruidenier Foodservices en de Vogelbescherming het initiatief genomen tot de PPS Marktontwikkeling Natuur en Biodiversiteit. Op 1 april was de cofinanciering rond en intussen is dit topsectorenproject in volle gang. In dit project laten de initiatiefnemers onderzoeken hoe we de bovenwettelijke prestaties op het gebied van natuur, landschap en biodiversiteit het beste kunnen borgen (certificeren) en vermarkten. Daarvoor wordt onderzoek gedaan onder consumenten en worden pakketten van natuurmaatregelen (denk aan weidevogelbeheer of beheer van natuurgronden) samengesteld en doorgerekend.
Om zo veel mogelijk input te krijgen uit de praktijk en van bestaande projecten is een breed projectteam samengesteld met vertegenwoordigers van Natuurweide, FrieslandCampina/Ecomel, Vogelbescherming, BioHuis, Stichting Ekokeurmerk en Kruidenier Foodservice.