Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Strijd om Smaakvol2013-erkenning barst weer los

Nederland kiest weer het smaakvolste streekproduct

Onder de titel De Smaak van NL strijden foodondernemers voor het zesde achtereenvolgende jaar om het lekkerste product van Nederland. Wie maakt het meest smaakvolle product van eigen bodem? De strijd om de Smaakvol2013-erkenning barst weer los. Inschrijven voor deelname aan de regionale voorrondes kan vanaf nu tot 12 juni.

De verkiezing kent uiteindelijk twee kampioenen: de winnaar van Smaakvol 2013, de erkenning van professionals, en de winnaar van de publieksprijs. Ondernemer Paul Bom van De Vegetarische Slager uit Den Haag was de winnaar van Smaakvol2012. Bom maakt vegetarische, gerookte palingsalade en deze salade veroverde op 13 november 2012 hart en smaakpapillen van de vakjury. Bom ontving dé erkenning van professionals voor het lekkerste product van Nederland, Smaakvol2012, uit handen van chef-kok en presentator van het programma 'Masterchef', Peter Lute.

Toetsen op smaak en presentatie

De landelijke verkiezing voor het lekkerste product van Nederland wordt ook dit jaar weer georganiseerd door Syntens Innovatiecentrum. De aftrap van de wedstrijd begint in juni met regionale voorrondes in alle delen van het land, waarin foodrecensenten en vakspecialisten de producten onder de loep nemen. Per regio worden uiteindelijk acht foodondernemers geselecteerd.

Marketing, afzet en duurzaamheid

De gekozen foodondernemers gaan door naar de halve finales in september, waar aandacht is voor marketing, afzet en duurzaamheid. Een vakjury geeft advies op het gebied van presentatie, verpakking, afzetkanaal en positionering. Deze vakjury bepaalt welke drie regionale producten doorgaan naar de proeverij tijdens de Food Valley Expo in oktober en naar de 'kokende' finale op 25 november in het voormalige kloostercomplex 'Landgoed Roepaen' in Ottersum. In 2011 won Annette Hermans van Kwekerij Hermans-Walter, samen met Meester-ijsbereider Theo Clevers, vol overtuiging De Smaak van NL door zowel de prijs van de vakjury als de publieksprijs te ontvangen. Annette Hermans: "We werden na de uitreiking letterlijk overdonderd door alle media-aandacht. Door de Smaak van NL zijn er voor ons vele deuren geopend die voorheen gesloten bleven. En of we weer zouden deelnemen? Absoluut! Het is een prachtig opgezet evenement wat enorm leuk en leerzaam is. Elke keer keerden we weer vol nieuwe energie huiswaarts."

Inschrijven De Smaak van NL

Ook geïnteresseerd in meer publiciteit, kennis en contacten? Alle Nederlands MKB-bedrijven met een product dat in Nederland wordt geproduceerd kunnen zich inschrijven voor de regionale voorrondes van De Smaak van NL. Voorwaarde is wel dat de ondernemers de ambitie hebben om hun bedrijf of het product een stap verder te brengen. Aanmelden kan via www.syntens.nl/desmaakvannl.
Publicatiedatum: