Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Voorjaarscollectie C&A bestaat voor 30% uit duurzaam katoen

C&A presenteerde de afgelopen week de nieuwe zomercollectie 'Summer in the city'. Dit gebeurde op een bijzondere locatie, namelijk op het dak van het filiaal in Rotterdam.

Uitblinker in het kiezen van speciale locaties voor hun nieuwe collecties, dat is C&A. In 2011 was de presentatie op de Afsluitdijk. Reden voor dit soort locaties is dat de modeketen hiermee nieuwe campagnes gelijk op de kaart wil zetten. Niet alleen met een bijzondere locatie voor hun presentaties, maar ook in de keuze voor de materialen van hun kleding wil het familiebedrijf vooruitstrevend zijn. Paulien Straeter, woordvoerder: "Bij elke collectie willen we meer kleding die gemaakt is van biologisch katoen." Dit lukt tot nu toe aardig. De collectie van 2010 bestond voor 13 procent uit duurzaam katoen en bij de 'Summer in the city'- collectie is dit 30 procent. Dit maakt dat C&A wereldwijd een van de grootste afnemers is van de duurzame grondstof. De voorraad van dit product is wel gelimiteerd. Voor deze katoenteelt moet in scholing en in het gebruik van minder chemicaliën worden geïnvesteerd. Straeter: "Omdat het dragen van biologisch verantwoorde kleding steeds populairder wordt en het aanbod vrij klein is, breiden wij nu ons aandeel hierin uit. Zo kunnen we ook straks de groene kleding blijven aanbieden."



Het is volgens Straeter niet zo dat biologische kleding per definitie beter verkoopt. "Een klant kijkt eerst of een kledingstuk leuk is, daarna naar de prijs, en vervolgens of het biologisch is." Hier is ook op gelet bij het zomer assortiment.

Bron: FashionUnited
Publicatiedatum: