Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Biologische teler Tom Saat:

"Albert Heijn vraagt veel te veel voor biologisch broccoli"

Supermarktketen Albert Heijn vraagt zijn klanten veel te veel voor zijn biologische broccoli. Dat zei biologische teler Tom Saat op maandag 18 maart in Wageningen tijdens het derde debat van de debatserie It's the food, stupid!. Saat is biologische teler van stadsboerderij Almere en winnaar van de Ekoland Innovatieprijs 2012. In het verslag van de bijeenkomst staat dat aan Saat werd gevraagd of hij levert aan Albert Heijn.

"Albert Heijn is een voorbeeld van een bedrijf dat graag een goed imago heeft, maar de werkelijkheid wijkt nogal af. Ik zal u een voorbeeld geven. Wij produceren biologische broccoli. Van Albert Heijn kregen we 1,10 euro per kilo, maar in de winkel kostte onze broccoli 4,85 per kilo. In onze associatie werkt ook een conventionele boer: die krijgt 0,90 cent per kilo, maar zijn broccoli ligt in de winkel voor 1,70 euro per kilo. Dan wordt het tamelijk absurd om voor Albert Heijn te werken", aldus Saat.

"Plus Supermarkt pakt het anders aan. Die vervangt de conventionele broccoli ineens door biologische. Zij betalen misschien 10 cent meer, 1,20 euro, maar in de winkel kost de broccoli dan ook 1,90 of 2 euro. Zo is iedereen gelukkig."

Klik hier om het hele verslag van de bijeenkomst te lezen.


Publicatiedatum: