Voorheen stonden er een aantal producten op de Bio+ website. Door de komst van de productdatabase, is het complete assortiment van Bio+ te zien. De komende tijd wordt de informatie over bijvoorbeeld voedingswaarden en allergeneninformatie alleen nog maar verder aangevuld. Bio+ springt hiermee in op de vraag van consumenten naar informatie en achtergrond over de Bio+ producten. "Via de website en social media kregen we al regelmatig vragen van betrokken consumenten over voedingswaarden en herkomst van producten. Met de productdatabase wordt deze informatie in één druk op de knop inzichtelijk voor de consument", aldus Henk Gerbers, voorzitter van Stichting Merkartikel Bio+.
Duurzaamheid en verpakkingen
Bio+ communiceert ook over duurzaamheid op haar verpakkingen. Zo gaat Bio+ op alle nieuwe verpakkingen via de iconen van de weggooiwijzer consumenten helpen hun afval beter te scheiden. Ook geeft zij praktische tips op de verpakking over verduurzaming in het dagelijks leven, oftewel 'Nudging'.Maar dat is nog niet alles. Via QR-codes op haar producten, verschaft Bio+ informatie over de herkomst van producten en krijgt de biologische boer een 'gezicht'. Zo is recentelijk het Bio+ vlees voorzien van een QR-code. Via deze code kom je in de productdatabase terecht voor een filmpje en meer specifieke productinformatie. Dit is één van de innovaties van Bio+ inspeelt op een steeds belangrijker wordende trend; het inzicht geven in achtergrond en inhoud van producten. Overigens schakelt Bio+ ook haar Youtube-kanaal, Facebookpagina en Twitterpagina in voor het verschaffen van deze relevante informatie.