Prinses Máxima neemt deel aan Amsterdamse Feeding the World conferentie
Prinses Máxima, Andrew Sharpless - CEO bij Oceana, Jagresh K. Rana - Commercial Lead Row Crops East Europe bij Monsanto, Jason Aramburu - oprichter van re:char en Siep Hiemstra - president Afrika en het Midden-Oosten bij Heineken.
'Feeding the World', onderdeel van een wereldwijde reeks topbijeenkomsten georganiseerd door The Economist heeft tot doel een draaiboek te ontwikkelen voor een duurzame en rechtvaardige voedselketen. Wanneer de wereld in 2050 zo'n 9 miljard inwoners telt, wordt de samenleving geconfronteerd met de uitdaging om iedereen van voldoende voedsel te voorzien. Wij zullen in staat moeten zijn om op een duurzame manier te voldoen aan de wereld voedselbehoeften en bovendien zal voedsel moeten bijdragen aan een betere gezondheid van mensen.
"Ik hoop dat de komende conferentie zal resulteren in consensus over, en enthousiasme voor, een duidelijk pad naar 'het voeden van de wereld;. Een pad dat de kritische rol van goede voeding en de behoefte aan sectoroverschrijdende samenwerking herkent als belangrijke succesfactoren", zegt Kathy Spahn, president en CEO van Helen Keller International.
Belangrijke onderwerpen die tijdens 'Feeding the World' aan bod komen zijn: het opbouwen van succesvolle cross-stakeholder samenwerkingsverbanden, de beste manieren om de dubbele last van obesitas en ondervoeding aan te pakken, het beheer van risico's en het beschermen van kleine boeren, de effectiviteit en het potentieel van het vergroten van de oogst en de productiviteit door middel van fokkerij en het gebruik van biotechnologie.
De conferentie brengt wereldwijd meer dan 200 senior bestuurders uit de agribusiness, voedselindustrie, politiek, internationale organisaties, wetenschap en NGO-gemeenschap samen. Zij debatteren over vervolgstappen om tot nieuwe oplossingen te komen voor kritische voedselzekerheidsproblemen.
De conferentie wordt voorgezeten door John Parker, redacteur globalisering van The Economist en schrijver van de speciale reportage 'Feeding the World'.
Premium sponsors zijn DSM en Makhteshim Agan Industries en ondersteunende sponsors zijn BASF, Yara International en Porter Novelli Nederland.
Meer informatie is beschikbaar op deze pagina. En via social media: twitter en Facebook.