Natuurwinkel Ermelo organiseert proeverij met producten van De Vegetarische Slager
Nederland heeft ruim 850.000 consumenten die geen vlees eten en ruim 3,5 miljoen vleesverlaters, ook wel flexitariërs genoemd. Het percentage Nederlandse consumenten dat iedere dag vlees eet is nog maar 10% blijkt uit onderzoek van Natuur & Milieu. En hoewel de omzet in vleesvervangers in Nederland elk jaar spectaculair groeit, was de kwaliteit daarvan tot nu toe niet om over naar huis te schrijven.
Daar is verandering in gekomen met een dekkend netwerk van verkooppunten van De Vegetarische Slager, zoals ook in Natuurwinkel Ermelo. Hier wordt een geheel nieuwe generatie vleesvervangers aangeboden die door top chefs wordt omschreven als 'sappiger dan kip en malser dan varken'. Culinaire experts zoals Mark Bittman van The New York Times en Janneke Vreugdenhil van NRC Next en chef koks zoals Ferran Adriá van El Bulli en Pierre Wind bevestigen dat het hier om een zeer goede vleesvervanger gaat.
De producten van De Vegetarische Slager hebben hetzelfde uiterlijk, dezelfde bite en dezelfde structuur als vlees, maar zijn gemaakt van soja of regionaal geteelde biologische lupine. Er is een assortiment van onder andere kipstukjes, gehaktballen, spekjes, tonijn (eveneens niet van echt te onderscheiden), Teriyaki, Yakitori, en nog veel meer. Bovendien biedt De Vegetarische Slager een aantal biologische producten: biologische kroketten, bitterballen, saucijzenbroodjes en shoarma.
De Natuurwinkel Ermelo zet weer een mooie stap richting duurzaamheid en dierenwelzijn door dit product extra onder de aandacht te brengen. Beide partijen zijn trots op de samenwerking.
Bron: HetKontaktVeluwsNieuwsblad.nl