Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Iglo is grootste Liegebeest van 2012
De chickensticks van Iglo zijn gekozen door het Nederlands publiek tot Liegebeest van 2012. Dit is de 'prijs' voor het meest misleidende product, uiting of reclame als het gaat om dierenwelzijn. Iglo wint de prijs, vanwege de mooie woorden over duurzaamheid op een verpakking waar gewoon plofkip in zit.
Iglo heeft nog niet gereageerd op de verkiezing. Genomineerde supermarkten Bas en Albert Heijn wel: zij beloofden beiden direct na de nominatie de verpakking van respectievelijk plofkip en boerenkaas aan te passen. Wakker Dier organiseerde de verkiezing voor de vierde keer.
De tweede prijs is voor het nieuwe Keurmerk Duurzaam Rundvlees. Zij geven hun duurzame stempel ook aan vlees van dikbilkoeien, maar deze koeien hebben vanwege een genetische afwijking zulke enorme biefstukbillen, dat natuurlijk bevallen in 90% van de gevallen onmogelijk is. De bitterballen van Herman den Blijker die zogenaamd 'louter ingrediƫnten van topkwaliteit' bevatten, krijgen de derde prijs in de verkiezing. Hermans ballen bevatten in werkelijkheid kip, kalf, varken en rund uit de vee-industrie. De topkwaliteit slaat op de verse kruiden in de bal, aldus de consumentenservice van Herman.