Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rob van Gijzelen, creatief brein achter N&M-huisstijl, onverwacht overleden

Nature & More wint Ecocare Award 2012

Nature & More, het trace & tell merk van Eosta voor biologische groente en fruit, heeft maandag 25 september de eerste prijs ontvangen in de categorie 'Duurzame Projecten' van de Ecocare Awards in Düsseldorf. Het transparantie- en communicatiesysteem werd door de jury geprezen om zijn compleetheid: "Het systeem begint met duurzaamheid in de eigen bedrijfsvoering, zet zich door in de samenwerking met biologische telers over de hele wereld, en komt tot expressie in directe communicatie met de consument."



Volgens de jury gaapt er een kloof tussen de behoefte van consumenten aan duurzame producten en de (anonieme) manier waarop producten in het winkelschap liggen. "Met Nature & More is het Eosta gelukt om een communicatie met de consument op te zetten die deze kloof overbrugt", aldus juryvoorzitter Daniela Büchel.



Volkert Engelsman, directeur van Eosta en grondlegger van Nature & More reageert op de uitreiking van de prijs: "We zijn blij met deze erkenning. Volgens ons is er geen duurzaamheid mogelijk zonder transparantie. Met Nature & More willen we de toewijding en inspanning van onze biologische telers voor een betere wereld zichtbaar maken en de anonimiteit in het winkelschap opheffen. Alleen zo heeft de consument de mogelijkheid om een bewuste aankoopbeslissing te nemen en te kiezen met zijn portemonnee. Ik wil mijn speciale dank uitspreken aan Rob van Gijzelen, het creatieve brein achter het communicatieconcept van Nature & More. Rob is dit weekend onverwacht overleden en we zijn erg bedroefd over het feit dat we deze erkenning niet meer met hem kunnen delen."


Michaël Wilde, Manager Communicatie & Duurzaamheid, nam namens Eosta de prijs in Düsseldorf in ontvangst.

De Ecocare Awards worden jaarlijks uitgereikt aan de meest overtuigende duurzaamheidsconcepten in de levensmiddelenbranche, in de categorieën Product, Project en Proces. Het duurzaamheidsgehalte wordt zowel op economische, ecologische als sociale aspecten beoordeeld. De prijs werd in het leven geroepen door het Duitse vakblad Lebensmittel Praxis. Michaël Wilde, Manager Communicatie & Duurzaamheid, nam namens Eosta de prijs in Düsseldorf ontvangst.

Over Nature & More

Nature & More werd in 2004 in het leven geroepen om tegemoet te komen aan de vraag van consumenten naar gezonde, biologische en faire voedingsmiddelen. De biologische producten van Nature & More zijn voorzien van een "postzegel", die de consument middels een portret van de teler uitnodigt tot dialoog. Met een eenvoudige code kan de consument op www.natureandmore.com het verhaal van de teler opzoeken en met hem in contact treden. Het onderliggende duurzaamheidsmodel, de "Duurzaamheidsbloem", werd in 2009 ontwikkeld door een internationale denktank van Duitse, Nederlandse en Engelse pioniers uit de biologische beweging.
Publicatiedatum: