Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

BioFach Japan 2012: meer internationale exposanten

Producenten van biologische voeding en natuurlijke cosmetica die geïnteresseerd zijn in export naar Azië, hebben de 21, 22 en 23 november 2012 met rood gemarkeerd in hun agenda. Dan is het expositiecentrum 'Tokyo Big Sight' weer de ontmoetingsplaats voor de internationale biologische handel. Voor de twaalfde keer zal de Japanse beurs voor gecertificeerde biologische producten in Tokio plaatsvinden.

Op de BioFach Japan 2012 zal voor het eerst ook Italië vertegenwoordigd zijn (voornamelijk de regio Sicilië) en er zullen Argentijnse stands te vinden zijn. Ook presenteren bedrijven uit Duitsland, Australië, Frankrijk, Zuid-Korea, Oostenrijk en de Verenigde Arabische Emiraten hun producten.

Vorig jaar kwamen meer dan 16.000 geïnteresseerde vakbezoekers op de beurs af. En er stonden 170 exposanten. De vraag naar biologische producten en natuurlijke cosmetica groeit continu in Japan. Als gevolg van de verschrikkelijke gebeurtenissen in het voorjaar van 2011, zijn mensen nog meer dan voorheen bereid om meer te betalen voor biologische voedingsmiddelen en natuurlijke cosmetica.

Dit wordt bevestigd door recente onderzoeksresultaten: De Japanse economie heeft zich in het eerste kwartaal van 2012 zeer goed ontwikkeld. De markt voor biologische voedingsmiddelen zal naar verwachting verder groeien. Tot nu toe is de bio-sector met een geschatte omzet van 1,3 miljard dollar slechts goed voor een marktaandeel van ongeveer 1 procent.

Uit het 'Organic Market Research Project' 2010 en 2011 is gebleken dat de Japanse consumenten veel waarde hechten aan kwalitatief hoogwaardige voeding,. Tenminste 97 procent van de ondervraagde Japanse consumenten begreep wat biologisch is. En 65 procent van hen had ooit biologische producten gegeten. Opmerkelijk is dat 60 procent van de mensen die meerdere keren per week biologische producten kopen tot de 50-plus generatie behoort.
Publicatiedatum: