"Groter aandeel voor fairtrade- en biologische patisserieproducten"

Centrale bakkerij de Bijenkorf verandert van eigenaar

De Bijenkorf is voornemens haar centrale bakkerij per 1 december 2012 te verkopen aan de Bickery Food Group B.V. Hierbij behouden de medewerkers hun baan.

Voor de klanten van de Bijenkorf verandert er niets. De bekende boltaarten en handgemaakte chocoladeproducten blijven exclusief verkrijgbaar bij de Meester Banket Bakker in de Bijenkorf. De Bickery Food Group zal de productie hiervan ongewijzigd voortzetten en de levering aan de warenhuizen van de Bijenkorf op zich nemen.

CEO de Bijenkorf Giovanni Colauto: "Wij zijn verheugd dat wij een partner hebben gevonden met de expertise om de activiteiten van de bakkerij voort te zetten. Om de bakkerij ook in de toekomst succesvol te laten zijn, is schaalvergroting en productvernieuwing noodzakelijk. Dat is de reden van de voorgenomen verkoop, want dit kan beter binnen een gespecialiseerde organisatie als de Bickery Food Group gerealiseerd worden."

Marcel Gerritsen van Bickery Food Group: "Wij willen ons verder positioneren en groeien in het premium segment van patisserie en chocolade. Met de kennis, kunde en productiemogelijkheden van de centrale bakkerij wil Bickery naast de Bijenkorf ook andere (bestaande) afzetkanalen bedienen. De focus ligt op het produceren van kleinschalige ambachtelijke premium producten voor de Nederlandse foodmarkt. Waarbij zowel fairtrade- als biologische patisserieproducten veel aandacht en een
groter aandeel zullen krijgen."

Over de Bijenkorf

De Bijenkorf is een premium warenhuis met een breed, continu vernieuwend product- en merkportfolio. Flagshipstores staan in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Mediumstores in Amstelveen, Arnhem, Utrecht, Eindhoven, Enschede en Maastricht. Modefilialen in Groningen, Breda en 's Hertogenbosch. Online is er de webshop deBijenkorf.nl. De Bijenkorf heeft 4.100 medewerkers en is onderdeel van Selfridges Group Limited.

Over Bickery Food Group B.V.

Bickery Food Group B.V. is de onafhankelijke specialist voor verkoop, marketing en distributie van international Premium Food Brands en levensmiddelenspecialiteiten op de Nederlandse markt. Een 'full service' onderneming, die succesvol haar producten aan alle mogelijke afzetkanalen verkoopt en via een uniek eigen distributieplatform belevert. De core business is de verkoop, marketing en distributie van voedingsmiddelen, delicatessen en niet-alcoholische dranken. Zij voeren onder andere het merk Australian Homemade. Voor meer informatie: www.bickery.nl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven