Corio
In samenwerking met Corio, eigenaar van het winkelcentrum Hoog Catharijne, vult BrandMission in augustus tijdelijk een leegstand winkelpand. Voor eigenaresse Lonneke Verbunt, een mooie kans om haar nieuw winkelconcept te testen op een A1 winkellocatie. Daarbij is het een perfecte gelegenheid om duurzame mode op een creatieve manier te promoten onder het grote publiek. En voor het winkelend publiek zijn nieuwe creatieve winkels een leuke afwisseling, naast de bekende gevestigde winkelformules. Mede door een flexibele en mobiele winkelinrichting is BrandMission in staat om snel te schakelen.BrandMission 'a store built on stories' is een stijlvolle en creatieve winkel, gebouwd op stoere merken met een verhaal. De rode draad achter deze merken is dat ze op een duurzame, fairtrade of ambachtelijke wijze produceren. Geen geitenwollensokken gedoe, maar gewoon hippe skinny jeans, alleen dan van biologisch katoen of een uniek design jurkje van heerlijk zachte bamboe stof. Naast eco fashion vind je bij BrandMission ook accessoires als tassen van oude transportbanden of ecologisch gelooid leer en handgemaakte sieraden uit ateliers van over de hele wereld.
Crowdfinancing
Oprichtster Lonneke Verbunt opende in oktober 2011 de eerste BrandMission winkel in de Zijlstraat in Haarlem en tegelijk de webshop www.brandmission.nl. De winkel en webwinkel zijn mede gefinancierd via crowdfunding. In plaats van een financiering via de bank, hebben 50 particulieren na een intensieve crowdfunding campagne in BrandMission geïnvesteerd. BrandMission zoekt continu naar nieuwe vormen van samenwerking om in huidige economische tijden een nieuw winkelconcept te introduceren.Bron: RetailActueel.com