Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eurobarometer: 24% van de Europeanen kent nieuwe EU-bio-logo

Er is weer een nieuwe Eurobarometer gepubliceerd. Dit rapport geeft een overzicht van hoe de Europeanen denken over voedselzekerheid, voedselkwaliteit en de relatie tussen landbouw en het platteland. De respondenten hebben onder meer aan moeten geven of ze het nieuwe EU-logo al kennen.

Voor deze 'Eurobarometer'-enquĂȘte zijn meer dan 26.500 Europese burgers van 15 jaar en ouder ondervraagd in alle 27 EU-lidstaten.

Meer dan 90 procent van de EU-burgers vinden kwaliteit en prijs een belangrijke factor bij het kopen van voedsel. Dit blijkt zelfs nog een belangrijker aspect dan de afkomst (71 procent) en het merk (47 procent).

Voor twee derde van de respondenten zijn kwaliteitslabels erg belangrijk. En er is een verbetering merkbaar ten opzichte van de voorgaande jaren in de herkenning van de verschillende EU-kwaliteitslogo's. Uit het onderzoek blijkt dat 24 procent van de ondervraagden het nieuwe EU-logo voor biologische producten al kent (twee jaar na de lancering).



Klik hier voor de volledige Eurobarometer.

Bron: website Europese Commissie
Publicatiedatum: