Duitse consumenten kopen graag biologische levensmiddelen, zelfs nu ze in het eerste kwartaal van 2012 nog dieper in de buidel hebben moeten tasten. Dit meldt Focus Online.
Van januari tot eind maart bedroeg de omzet van biologische producten volgens een studie van Nielsen in totaal 656 miljoen euro. Dit betekent een stijging van 3,3 procent ten opzichte van het voorgaande jaar.
Voor conventioneel geproduceerde producten is in het eerste kwartaal een omzetstijging van 4,5 procent genoteerd. Maar dat is volgens Nielsen alleen te wijten aan hogere prijzen. Voor biologische melk en kaas betaalde de consument gemiddeld 12 eurocent meer dan een jaar eerder. Toch heeft dit geen invloed op de totale verkopen, die zijn dus wederom gestegen.
Met name de kleinere supermarkten en drogisterijen profiteren van deze trend. Populair is met name babyvoeding van biologische kwaliteit. In de supermarkten en discountwinkels ligt de bio-omzet overigens een stuk lager dan een jaar eerder. Fruit en groenten uit de biologische teelt zijn niet opgenomen in de cijfers.
Bron: Focus Online

Abonneren
Vacatures
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
- Lead Auditor Kwaliteit & Processen
- Junior account manager
- Accountmanager
- Teeltmanager Proces en kwaliteit
- Senior Commercieel Manager
- Commercieel medewerker / Verkoper AGF
- Keurmeester AGF
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- PFAS gevonden in biologische eieren in Denemarken
- Biologische sector is ondanks grote uitdagingen positief gestemd
- Uniek korte-keten-concept van graan tot brood gepresenteerd
- "Wij maken bio-pindakaas met hart en ziel, daarom maken wij kans tegenover het grote geld"
- Minister van der Wal enthousiast over stikstofplan Joost Samsom
Top 5 - afgelopen maand
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen
- 2023-01-04 Crisp sloot 2021 af met verlies van ruim 15 miljoen euro
- 2023-01-03 De kracht van dichtbij: 60% van alle aankopen vindt over 5 jaar lokaal plaats
- 2022-12-23 Het was een wonderlijk jaar bij Odin
- 2022-12-21 Colruyt-medewerkers zetten producten anderhalf uur per dag sneller in de rekken
- 2022-12-21 Berrie Franken neemt Ekoplaza in Nijmegen over
- 2022-12-21 Fluitekruid in Winsum wordt 33e Odin winkel