Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Horeca minst innovatief op gebied van duurzaamheid

De sector horeca is het minst innovatief van alle bedrijfstakken op het gebied van duurzaamheid. Slechts drie procent van alle nieuwe producten en diensten is duurzaam. Dit blijkt uit een vorige week verschenen rapport van onderzoeksbureau EIM onder bijna 3.500 bedrijven uit het MKB.

De horeca is in het algemeen weinig vernieuwend ten opzichte van andere sectoren. Over de afgelopen drie jaar introduceerden slechts 19 procent van de bedrijven nieuwe producten of diensten. Het gemiddelde over alle sectoren is 25 procent. Van deze vernieuwingen is dus slechts drie procent duurzaam.

De (maak)industrie is het meest innovatief: 40 procent van de bedrijven geeft aan nieuwe diensten en producten te hebben ontwikkeld. Hiervan was 18 procent duurzaam. Op enige afstand volgen de transportsector en de handel.

Marktkansen

Twee vijfde van alle MKB-bedrijven geeft aan duidelijk marktpotentieel te zien voor duurzame producten en diensten. Toch blijkt slechts een kwart van de bedrijven dit potentieel te willen benutten. Uit het onderzoek van EIM blijkt dat de voornaamste barrière bestaat uit de marketing van duurzame innovaties.

Klik hier om het rapport te bekijken.

Bron: BNR Duurzaam

Publicatiedatum: