Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Binnenlandse vraag groeiende

Europa belangrijkste exportmarkt voor Indiase bio-producten

India is land van het jaar tijdens de BioFach 2012. Dit project wordt uitgevoerd door Apeda, een Indiase exportpromotie-organisatie. De organisatie van de BioFach sprak met Sanjay Dave, directeur van Agricultural & Processed Food Products Export Development Authority (Apeda).

Hoe is de situatie voor biologische producten op de binnenlandse markt in India?
De binnenlandse markt voor biologische producten in India wordt momenteel geschat op 543 miljoen dollar. Dit volgens een studie van de Morarka Foundation in 201. "In onze schatting, moet dit nog hoger zijn. De Indiase binnenlandse biologische markt groeit constant. Er zijn ongeveer 2000 biologische winkels door het hele land en meer dan vijftien bedrijven in de detailhandel hebben een spectrum van 200 producten. Er zijn op dit moment ook tenminste 1000 verwerkte biologische producten op de Indiase markt."

Volgens Sanjay Dave zijn de Indiase consumenten zeer geïnteresseerd in biologische producten en is de vraag daardoor ook groeiende. "De mensen in India besteden aandacht aan hun gezondheid en zijn zich zeer bewust van de risico's van conventionele producten."

Hij geeft aan dat de Europese markt erg belangrijk is voor de export van Indiase producten. "India is in de vroege jaren negentig gestart met de export van bio-producten naar Europa. In die tijd ging het voornamelijk om thee. Vandaag de dag is dit fors uitgebreid en leveren we aan landen zoals Canada, de VS, Australië, Nieuw-Zeeland, Japan, Zwitserland en Korea. Alsmede landen in het Midden-Oosten en Zuidoost-Azië. Vierenveertig procent van onze producten wordt op dit moment naar de Europese markt geëxporteerd, gevolgd door Canada (22%), de VS (19%) en Azië (13%). Het gaat om meer dan 300 biologische producten in 19 verschillende categorieën."

India concentreert de bio-export op de grootste markten waar de vraag het sterkst is. Dat wil zeggen op de EU-landen, de VS en Canada. "We doen echter ook steeds meer zaken op Aziatische markten, zoals Korea, Japan en Taiwan.
Publicatiedatum: