Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Minderheid tevreden over aanbod in supermarkten

Rapport over houding Australiërs ten opzichte van biologisch

Het rapport 'Organics in Australia' is vanaf nu verkrijgbaar bij ReportsnReports. Biologisch is een snel groeiende niche in de Australische voedingsmiddelensector. Consumenten streven naar gezondere voeding en willen ethisch meer verantwoorde keuzes maken. In dit rapport wordt uiteengezet waar de consumenten hun beslissing om wel of niet biologische producten te kopen op baseren.

Zorgen over de gezondheid en veiligheid van producten hebben geleid tot meer aandacht voor ingrediënten. Tegelijkertijd wil men meer verse producten, dit versterkt de aantrekkingskracht van producten die zo dicht mogelijk bij de natuur liggen. Daarnaast houden Australische consumenten meer rekening met de milieubelasting van de producten die ze kopen. Deze aandachtspunten hebben de belangstelling voor het biologische aanbod verhoogd.

Australiërs blijken ook twee keer meer waarde te hechten aan lokale claims dan aan biologische labels. In feite worden 'Australian Made'-producten als verser, veiliger en gezonder beschouwd dan het biologisch aanbod. Hier hebben vooral de buitenlandse bio-producten onder te leiden.

In het rapport is ook beschreven dat slechts ongeveer een derde van de Australische consumenten tevreden is over het aanbod van biologische en maatschappelijk verantwoorde producten in de supermarkten. Biologisch is een goede manier voor Australische retailers om hun aanbod te differentiëren.

Diverse vragen worden in het rapport beantwoord. Zoals voor welk type bio-producten de Australiërs bereid zijn om meer voor te betalen.

Klik hier voor meer informatie over het rapport.
Publicatiedatum: