Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Hopen op nog meer internationale producten"

BioFach-organisatie tevreden over wijn- en olijfolieplatforms en noviteitenstand

Tholen - Udo Funke, directeur BioFach/Vivaness, wierp vorige week tijdens de persbijeenkomst een blik op wat speciale onderdelen van de beurs. Zo kijkt hij met een goed gevoel terug op de derde editie van de Wine Awards. "We hopen op ten minste hetzelfde aantal inschrijvingen en op veel diversiteit in de afkomst van de wijnen." Ook roemde hij de expositie met olijfoliën. Dit is volgens hem het grootste platform daarvoor.

Op de 'BioFach Novelty Stand' werden producten tentoongesteld. "We hopen op nog meer internationale producten. Het is een mooi concept, omdat professionals uit de biologische sector stemmen op de producten." Ook geeft hij aan dat het interactieve aspect van het stemmen goed beviel. "Men kon meteen zien wat hun stem voor gevolgen had voor de score."



Iets dat overigens ook voor de inschrijvers goed van pas kwam. "Een deel van hen kwam regelmatig bekijken hoe hun product het deed. Sommigen konden al op voorhand de champagne koud zetten." Een belangrijk winstpunt van de Novelty Stand is volgens Udo dat het zorgt voor een hogere identificatie met de producten.

Land van het jaar

Barbara Böck van de NürnbergMesse opende de persconferentie. Zij gaf onder andere wat meer toelichting over 'the country of the year'. De komende beurs is India de gelukkige. Er zal speciale aandacht geschonken worden aan de producten en producenten uit dit land. Zo krijgen ze 1000 vierkante meter aan expositieruimte en wordt er een heus 'Indian Plaza' opgesteld. Ook komt er een 'Indian Fair Party'.