Een topfotografe, enkele bekende Vlamingen en heerlijke bio-producten. Dat zijn de ingrediënten van de nieuwe bio-campagne van VLAM. Die zet vanaf 11 oktober de authentieke smaak van bio in de kijker op tv en op de website, waar je meteen ook een eigen familieportret kan winnen. Helemaal in de clairobscurstijl van de campagne.
De boodschap van de nieuwe campagne is, dat je met bioproducten kan genieten van de echte authentieke smaak van de producten en dat met respect voor de drie duurzaamheids-P's: people, planet en profit. Dus goed voor de mens, goed voor het milieu én economisch rendabel. VLAM mikt met deze campagne in eerste instantie op klanten, die niet systematisch kiezen voor bio. Daarom wordt nu ook actie gevoerd buiten de traditionelere natuurvoedingswinkels. In supermarktketen Bio Planet bijvoorbeeld vinden de klanten inspirerende receptenboekjes met een handige seizoenskalender.
De campagne straalt een stijl uit, die de renaissance oproept en tegelijk eigentijds is. Daarvoor schakelde VLAM de gerenommeerde Franse fotografe Patricia Canino in. Zij bestudeert al jarenlang het licht en de poses in Renaissanceschilderijen. En dat voel je. De uitgepuurde beeldtaal wordt doorgetrokken in print en tv-spotjes. Belangrijk is dat het product steeds op een originele manier de held is. Ook dit jaar vormen bekende Vlamingen het gezicht van de bio-campagne. Dit najaar geven Martine Prenen en Pieter Embrechts het startschot. Terwijl Martine trots een bio-brood toont, speelt Pieter een verleidingsspelletje met een frisse bio-appel. Twee stijlvolle tv-spots zijn vanaf 10 oktober drie weken lang te zien op één en Canvas.
Via een wedstrijd op www.biomijnnatuur.be/eu kunnen deelnemers een familieportret winnen in dezelfde exclusieve clair-obscur-stijl van de campagne. Deze wedstrijd wordt aangekondigd via radio- en tv-websites, diverse zoekertjessites en Facebook.
Bron: VLAM vzw
Nieuwe Vlaamse bio-campagne: Genieten van authentieke smaak
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-12-07 Wieneke Wolthuis nieuwe verenigingsmanager Biohuis
- 2023-12-06 Podcast over CRISPR-Cas
- 2023-12-06 Investeren, maar dan anders
- 2023-12-05 Bio-controle in de landbouw: dit zijn de meest gemaakte fouten
- 2023-12-05 "Risicobeheersplan wordt uiteindelijk een jaarlijks te onderhouden flexibel document"
- 2023-12-04 Ook Nederland maakt nu gebruik van OrganicXseeds database
- 2023-11-23 BioAcademy biedt in Frankrijk trainingen ter ondersteuning van biologische professionals
- 2023-11-23 "Biologisch vertegenwoordigt meer dan een keurmerk; het is een ethische keuze"
- 2023-11-22 Wat zijn de effecten van probiotica op de darmflora van de dunne darm?
- 2023-11-21 Hoe natuur en landbouw twee gescheiden werelden werden
- 2023-11-21 Bart Pijnenburg nieuwe voorzitter LTO Multifunctionele Landbouw
- 2023-11-16 Nieuwsgierige melkveehouders, fruittelers en akkerbouwers gezocht
- 2023-11-13 Triodos Bank: Biodynamische uitgangspunten voor wat betreft mest en voer voor intensieve veehouderij
- 2023-11-13 Toolkit helpt ondernemers bij communicatie over biologisch
- 2023-11-10 “Boeren en tuinders verdienen ook een APK-keuring”
- 2023-11-09 Natuurmonumenten ontvangt 10 miljoen van Nationale Postcode Loterij als impuls voor natuurinclusieve landbouw