
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
Nieuwe Vlaamse bio-campagne: Genieten van authentieke smaak
De boodschap van de nieuwe campagne is, dat je met bioproducten kan genieten van de echte authentieke smaak van de producten en dat met respect voor de drie duurzaamheids-P's: people, planet en profit. Dus goed voor de mens, goed voor het milieu én economisch rendabel. VLAM mikt met deze campagne in eerste instantie op klanten, die niet systematisch kiezen voor bio. Daarom wordt nu ook actie gevoerd buiten de traditionelere natuurvoedingswinkels. In supermarktketen Bio Planet bijvoorbeeld vinden de klanten inspirerende receptenboekjes met een handige seizoenskalender.
De campagne straalt een stijl uit, die de renaissance oproept en tegelijk eigentijds is. Daarvoor schakelde VLAM de gerenommeerde Franse fotografe Patricia Canino in. Zij bestudeert al jarenlang het licht en de poses in Renaissanceschilderijen. En dat voel je. De uitgepuurde beeldtaal wordt doorgetrokken in print en tv-spotjes. Belangrijk is dat het product steeds op een originele manier de held is. Ook dit jaar vormen bekende Vlamingen het gezicht van de bio-campagne. Dit najaar geven Martine Prenen en Pieter Embrechts het startschot. Terwijl Martine trots een bio-brood toont, speelt Pieter een verleidingsspelletje met een frisse bio-appel. Twee stijlvolle tv-spots zijn vanaf 10 oktober drie weken lang te zien op één en Canvas.
Via een wedstrijd op www.biomijnnatuur.be/eu kunnen deelnemers een familieportret winnen in dezelfde exclusieve clair-obscur-stijl van de campagne. Deze wedstrijd wordt aangekondigd via radio- en tv-websites, diverse zoekertjessites en Facebook.
Bron: VLAM vzw
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-20 "Bio is de enige standaard die breed gekend en verdedigd is, en die onze milieuproblemen zal oplossen"
- 2023-03-17 Publiek-private partnerschappen en de toekomst van bio in Oost-Europa
- 2023-03-17 Nieuw opleidingsmateriaal om biologische landbouw in Afrika te bevorderen
- 2023-03-13 "Het is een zaak van lange adem, maar hopelijk brengen we iets teweeg voor de volgende generaties"
- 2023-03-13 Stikstofbeleid leidt tot run op landbouwgrond
- 2023-03-13 Het Landbouwakkoord: aan de sectortafels
- 2023-03-13 Kamerleden bespreken breekijzer 'De toekomst van boeren ligt in de biologische landbouw' in BNR-radioprogramma
- 2023-03-10 Melkveehouder Alex Datema nieuwe Directeur Food & Agri Nederland bij Rabobank
- 2023-03-08 INRAE en FiBL verlengen samenwerkingsovereenkomst
- 2023-03-07 "Dé route naar een nieuw landbouwsysteem? Stop die waterglijbaankeuze!"
- 2023-03-06 "De biologische beweging moet haar 'vier principes' herdefiniëren en met 'vier eisen' komen"
- 2023-02-27 "Willen we als maatschappij meer bio, dan hebben omschakelaars steun nodig"
- 2023-02-23 Landbouw als cultuurimpuls - een impressie van de biodynamische landbouwconferentie 2023 in Dornach
- 2023-02-21 Consortium werkt aan meer bio in het beroepsonderwijs
- 2023-02-21 'De invloed van de bio-industrie op de gezondheid van de mens is onderbelicht'
- 2023-02-20 Inschrijving voor de BioVLAM 2023 geopend
- 2023-02-17 Diana Eleveld stopt bij Werkgeverslijn land- en tuinbouw
- 2023-02-08 "Minister Adema was op het verkeerde feestje"
- 2023-02-07 Erasmus Universiteit Rotterdam erkent klimaat- en ecologische noodtoestand
- 2023-02-07 Platform voor Zwitserse bio-bedrijven groeit uit tot uitgebreide online winkel