Nieuwe Vlaamse bio-campagne: Genieten van authentieke smaak
De boodschap van de nieuwe campagne is, dat je met bioproducten kan genieten van de echte authentieke smaak van de producten en dat met respect voor de drie duurzaamheids-P's: people, planet en profit. Dus goed voor de mens, goed voor het milieu én economisch rendabel. VLAM mikt met deze campagne in eerste instantie op klanten, die niet systematisch kiezen voor bio. Daarom wordt nu ook actie gevoerd buiten de traditionelere natuurvoedingswinkels. In supermarktketen Bio Planet bijvoorbeeld vinden de klanten inspirerende receptenboekjes met een handige seizoenskalender.
De campagne straalt een stijl uit, die de renaissance oproept en tegelijk eigentijds is. Daarvoor schakelde VLAM de gerenommeerde Franse fotografe Patricia Canino in. Zij bestudeert al jarenlang het licht en de poses in Renaissanceschilderijen. En dat voel je. De uitgepuurde beeldtaal wordt doorgetrokken in print en tv-spotjes. Belangrijk is dat het product steeds op een originele manier de held is. Ook dit jaar vormen bekende Vlamingen het gezicht van de bio-campagne. Dit najaar geven Martine Prenen en Pieter Embrechts het startschot. Terwijl Martine trots een bio-brood toont, speelt Pieter een verleidingsspelletje met een frisse bio-appel. Twee stijlvolle tv-spots zijn vanaf 10 oktober drie weken lang te zien op één en Canvas.
Via een wedstrijd op www.biomijnnatuur.be/eu kunnen deelnemers een familieportret winnen in dezelfde exclusieve clair-obscur-stijl van de campagne. Deze wedstrijd wordt aangekondigd via radio- en tv-websites, diverse zoekertjessites en Facebook.
Bron: VLAM vzw