Hij geeft aan dat ze veel internet heel ander contact hebben met de klanten dan op de markt of in de winkel. "Juist dat is leuk: de mogelijkheden van communiceren zijn legio via internet. Zo vonden wij in juni dat het helemaal de verkeerde kant op ging met de EHEC-crisis. We hebben toen een actie bedacht en de komkommers, tomaten en paprika's van onze teler scherp geprijsd en ook per doos aangeboden. De klant hebben we in onze nieuwsbrief opgeroepen: 'Wilt u dat onze tuinder deze prachtige producten gaat dumpen of koopt u ze?' We hebben nog nooit zoveel klanten gehad als die week en gemiddeld verkochten we meer dan 2,5 kilogram tomaten en bijna drie komkommers per klant. Daar kregen we écht heel veel energie van!"
Lambertus vertelt dat het best goed gaat met de Hofwebwinkel. "Zeker het eerste half jaar van 2011 zat er weer een fijne groei in. Nu, na de zomervakantie wordt het weer spannend wat de klanten gaan doen. In week 38 bestaan we zeven jaar en dat gaan we weer lekker vieren met onze klanten via leuke aanbiedingen en een gratis regioproduct. Altijd erg leuk om zoiets te bedenken en uit te werken en dan weer afwachten hoe de klanten erop reageren. Ze mogen bestellen, maar dat hoeft natuurlijk niet. We zijn geen pakketten-bedrijf, dus we moeten continu aantrekkelijk zijn."
Hofwebwinkel past bij De Nieuwe Band
"Wat wij met onze boeren doen, doet De Nieuwe band ook met haar producten en producenten. Zo veel mogelijk de oorsprong van het product kennen en er een goede prijs voor geven. En het is prettig zaken doen. Wat voor ons belangrijk is als webwinkel zijnde is dat de bestellingen honderd procent worden geleverd. Dat heeft De Nieuwe Band weer goed op de rit. Dat geeft veel vertrouwen voor de toekomst."Voor meer informatie: www.hofwebwinkel.nl
Bron: De Nieuwe Band