Sustainable Cosmetics Summit: 28-30 november in Parijs
Stijgende olieprijzen en afnemend aanbod zorgen ervoor dat veel bedrijven zich wenden tot plantaardige grondstoffen. Deze ontwikkeling roept echter veel vragen op over duurzame oogst. Hier zal tijdens de sessie 'Sourcing and Using Sustainable Ingredients' op ingegaan worden. Ook is er een sessie en workshop gewijd aan 'Marketing & Distribution Innovations'.
Steeds meer merken beginnen eigen winkels, om dichter bij de consument te komen. Melvita, voorloper in het bouwen van een internationaal retailnetwerk, zal zijn ervaringen met de ontwikkeling van conceptwinkels delen. En Judi Beerling zal de laatste bevindingen van het 'Organic Monitor's Brand Assessment'-onderzoek presenteren.
Een gedetailleerde analyse van de Europese natuurlijke en biologische cosmeticamarkt wordt in een workshop op dag drie van de top gegeven. Dit onder de noemer 'Business Opportunities in the European Natural Cosmetics Market'. Tijdens de 'Beauty Inside & Out'-sessie wordt gekeken naar waar de schoonheidsproducten staan op het gebied van voeding voor de huid, diëten en algemeen welzijn.
Tijdens de openingszitting van de top -'Sustainability Best-Practices'- worden een aantal baanbrekende initiatieven in de beauty-industrie besproken.
Judi Beerling zal op de laatste dag van de top dieper ingaan op het vervaardigen van duurzame ingrediënten, bijvoorbeeld door synthetische stoffen te vervangen.
Klik hier voor meer informatie over de top.